Kangurki
CO ROBIMY W KWIETNIU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Wiosenne powroty
Zwierzęta z dżungli i sawanny
Wiosna na wsi
Dbamy o przyrodę
CELE:
Cele
Dziecko:
• odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
• wypowiada się na temat wysłuchanych utworów literackich,
• rozwija sprawność całego ciała, w tym sprawność rąk,
• porównuje przedmioty,
• klasyfikuje ze względu na jakość i przynależność,
• maluje palcami, dłonią, pędzlem,
• lepi z plasteliny, masy solnej, masy papierowej,
• śpiewa piosenki o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście,
• uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych,
• uczestniczy w zabawach z elementem naśladownictwa,
• uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
• poznaje sposoby ochrony środowiska,
• poznaje życie ptaków wiosną,
• poznaje przedstawicieli zwierząt egzotycznych,
• rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowane na wsi,
• porównuje wygląd zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywa zwierzęta,
• obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,
• poznawanie sposobów ochrony środowiska,
• segreguje śmieci,
• obserwuje, poznaje najbliższe środowisko.
WIERSZ:
Dzieci dbają o środowisko
(B. Forma)
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają
– w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają
PIOSENKA:
Wiosna na wsi
(sł. i muz.B. Forma)
1.Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna –
woła pani kura.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?
2. Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki
tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku…
3. Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
Ref.: Kukuryku…
4. Z gospodarzem wiosna
cichutko przybyła
i pachnącą trawą
łąkę ozdobiła.
Ref.: Kukuryku…
5. Pasą się owieczki,
krowy i barany,
jest już z nami wiosna,
świat się cieszy cały.
Ref.: Kukuryku…
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Wiosenne powroty
Zwierzęta z dżungli i sawanny
Wiosna na wsi
Dbamy o przyrodę
CELE:
Cele
Dziecko:
• odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
• wypowiada się na temat wysłuchanych utworów literackich,
• rozwija sprawność całego ciała, w tym sprawność rąk,
• porównuje przedmioty,
• klasyfikuje ze względu na jakość i przynależność,
• maluje palcami, dłonią, pędzlem,
• lepi z plasteliny, masy solnej, masy papierowej,
• śpiewa piosenki o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście,
• uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych,
• uczestniczy w zabawach z elementem naśladownictwa,
• uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
• poznaje sposoby ochrony środowiska,
• poznaje życie ptaków wiosną,
• poznaje przedstawicieli zwierząt egzotycznych,
• rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowane na wsi,
• porównuje wygląd zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywa zwierzęta,
• obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,
• poznawanie sposobów ochrony środowiska,
• segreguje śmieci,
• obserwuje, poznaje najbliższe środowisko.
WIERSZ:
Dzieci dbają o środowisko
(B. Forma)
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają
– w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają
PIOSENKA:
Wiosna na wsi
(sł. i muz.B. Forma)
1.Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna –
woła pani kura.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?
2. Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki
tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku…
3. Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
Ref.: Kukuryku…
4. Z gospodarzem wiosna
cichutko przybyła
i pachnącą trawą
łąkę ozdobiła.
Ref.: Kukuryku…
5. Pasą się owieczki,
krowy i barany,
jest już z nami wiosna,
świat się cieszy cały.
Ref.: Kukuryku…