menu

Pszczółki

2015-11-24 10:43:14 (ost. akt: 2019-03-03 21:33:26)
rys. Ignaś S.

rys. Ignaś S.

Autor: MP9

Pszczółki

CO ROBIMY W MARCU?


TEMATY:

1. Bawimy się kolorami.
2. Poznajemy instrumenty.
3. Szukamy wiosny.
4. Wiosenne porządki.

CELE:

-kształtowanie odporności emocjonalnej, koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, spokojne czekanie na swoja kolej,
-zachęcanie do budowania dłuższych wypowiedzi
-posługiwanie się nowymi technikami plastycznymi
-budzenie poczucia odpowiedzialności za zabawki
-odgrywanie ról w zabawach parateatralnych, posługiwanie się mimika, gestem i ruchem
-rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i pochodnych
-nazywanie pór roku, podawanie cech charakterystycznych
-poznanie kilku gatunków ptaków przylatujących wiosna do Polski
-rozpoznawanie i nazywanie roślin pojawiających się wczesna wiosna, rozumienie pojęcia „zwiastuny wiosny”
-posługiwanie się symbolami zjawisk atmosferycznych
-nazywanie i wskazywanie części ciała człowieka
-rozpoznawanie i nazywanie wybranych roślin uprawnych oraz ich nasion
-rozpoznawanie i nazywanie narzędzi ogrodniczych
-rozpoznawanie i nazywanie urządzeń gospodarstwa domowego
-poznanie znaków ostrzegawczych przed niebezpieczeństwem porażenia prądem
-kształtowanie świadomości bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych, pamiętanie o zasadach bezpieczeństwa
-próby tworzenia twórczych opowiadań
-doskonalenie sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej
-doskonalenie umiejętności liczenia, klasyfikowania
-szacowanie wielkości , porównywanie przedmiotów
-wnioskowanie na temat obserwowanych zjawisk
-przeprowadzanie prostych eksperymentów badawczych, wyciąganie wniosków


WIERSZ:

„W naszym ogródeczku”

1. W naszym ogródeczku
zrobimy porządki –
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki.
2. Na grządkach wyrośnie
fasolka, marchewka,
sałata i groszek,
czerwona rzodkiewka.
3.W naszym ogródeczku posiejemy kwiatki,
będą nam pachniały fiołki i bratki, nasturcja goździki,
nagietki i groszek, i ta biała lilia co tak żółci nosek.

PIOSENKA:

„Trąbka, bęben, dwie gitary”

1. Trąbka, bęben, dwie gitary
w domu z nudów wciąż ziewały,
więc skoczyły na podłogę,
hop i wszystkie już za progiem.
Ref.: Najpierw trąbka: „Tratatata!
Słychać mnie na końcu świata!”
Potem bęben:” Bum, tarara,
trąbce się dorównać staram!
A na końcu dwie gitary,
co na strunach robią czary:
„Gramy razem brzdęku, brzdęku”.
Ale pięknie brzmią, ojejku!.
2. I pobiegły instrumenty na pokazy i występy,
a wróciły na kolacje gdy skończyły się owacje.