Króliczki
CO ROBIMY W MARCU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Przedwiośnie.
Wiosenne porządki.
Nadchodzi wiosna.
Wielkanoc.
CELE:
Umiejętności dziecka:
• Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
• Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania, będące źródłem informacji
• Słucha w skupieniu różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
• Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania
• Poznaje nowe wyrazy i wykorzystuje ich w prawidłowym użyciu w wypowiedziach
• Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat
• Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
• Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
• Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
• Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
• Doskonali słuch, mówi wyraźnie
• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
• Rozpoznaje figury geometryczne
• Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• Inicjuje zabawy konstrukcyjne
• Doskonali sztukę autoprezentacji – przezwycięża nieśmiałość, wypowiada się na forum grupy
• Swobodnie wypowiada się na temat Świąt Wielkanocnych
• Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania
• Prawidłowo posługuje się sztućcami
WIERSZ:
Portret wiosny
(Dorota Gellner)
Oto wiosna na obrazku
grzeje uszy
w słońca blasku.
Kwiat jej zakwitł
na sukience
i na nosie,
i na ręce.
Szpak jej w bucie
gniazdo uwił,
choć o gnieździe
nic nie mówił.
A na palcu
siadł skowronek
i wygląda,
jak pierścionek.
PIOSENKA:
Kiedy wiosna przyjdzie do nas
I. Kiedy wiosna przyjdzie do nas
roześmiana i zielona.
Razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:
Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
II. Rośnie trawa, rosną liście,
rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyleciały już bociany
i klekocą tak:
Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
III. W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle.
A wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew.
Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Przedwiośnie.
Wiosenne porządki.
Nadchodzi wiosna.
Wielkanoc.
CELE:
Umiejętności dziecka:
• Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
• Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania, będące źródłem informacji
• Słucha w skupieniu różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
• Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania
• Poznaje nowe wyrazy i wykorzystuje ich w prawidłowym użyciu w wypowiedziach
• Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat
• Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
• Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
• Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
• Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
• Doskonali słuch, mówi wyraźnie
• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
• Rozpoznaje figury geometryczne
• Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• Inicjuje zabawy konstrukcyjne
• Doskonali sztukę autoprezentacji – przezwycięża nieśmiałość, wypowiada się na forum grupy
• Swobodnie wypowiada się na temat Świąt Wielkanocnych
• Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania
• Prawidłowo posługuje się sztućcami
WIERSZ:
Portret wiosny
(Dorota Gellner)
Oto wiosna na obrazku
grzeje uszy
w słońca blasku.
Kwiat jej zakwitł
na sukience
i na nosie,
i na ręce.
Szpak jej w bucie
gniazdo uwił,
choć o gnieździe
nic nie mówił.
A na palcu
siadł skowronek
i wygląda,
jak pierścionek.
PIOSENKA:
Kiedy wiosna przyjdzie do nas
I. Kiedy wiosna przyjdzie do nas
roześmiana i zielona.
Razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:
Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
II. Rośnie trawa, rosną liście,
rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyleciały już bociany
i klekocą tak:
Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
III. W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle.
A wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew.
Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.