Puchatki
CO ROBIMY W MARCU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
• ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
• MARCOWA POGODA
• WIOSENNE PRZEBUDZENIE
• WIELKANOC
CELE:
DZIECKO:
• SŁUCHA Z UWAGĄ CZYTANEGO TEKSTU,
• ODPOWIADA NA PYTANIA DOTYCZĄCE OPOWIADANIA,
• RYSUJE WZORY PO ŚLADZIE.
• SŁUCHA UTWORÓW MUZYCZNYCH,
• WYDZIERA KAWAŁKI PAPIERU I PRZYKLEJA JE
• ROZPOZNAJE I NAZYWA ZWIERZĘTA NASZYCH PÓŁ I LASÓW
• WYMIENIA SYMBOLE WIOSNY
• OGLĄDA ALBUMY PRZYRODNICZE, • NAZYWA ZWIERZĘTA I OPISUJE ICH WYGLĄD,
• WYKONUJE PROSTE PRACE PLASTYCZNE (RYSUJE LINIE: PROSTE I UKOŚNE)
• OKREŚLA AKTUALNĄ POGODĘ
• SŁUCHA ODGŁOSÓW NATURY I JE NAZYWA\
• LICZY STOSUJĄC LICZEBNIKI PORZĄDKOWE (DO 5)
• GRA NA INSTRUMENTACH MUZYCZNYCH
• ZAUWAŻA I NAZYWA ZMIANY ZACHODZĄCE WIOSNĄ W PRZYRODZIE
• EKSPERYMENTUJE
• ROZWIJA KONCENTRACJĘ UWAGI
• DOSKONALI PERCEPCJĘ WZROKOWĄ I KOORDYNACJĘ WZROKOWO-RUCHOWĄ
• POZNAJE WIELKANOCNE TRADYCJE ORAZ ŚWIĄTECZNE SYMBOLE
• ILUSTRUJE RUCHEM UTWORY MUZYKI POWAŻNEJ
• ROZWIĄZUJE ZAGADKI
WIERSZ:
WIOSNA
(Autor: K. Datkun-Czerniak)
Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
tam… to chyba czary –
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary
PIOSENKA:
UCIEKAJ ZIMO
1. Wsiadaj zimo na sanki
i uciekaj już.
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.
2. A ty zimo uciekaj
za górkę, za las
I nie marudź, nie zwlekaj,
już na wiosnę czas.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
• ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
• MARCOWA POGODA
• WIOSENNE PRZEBUDZENIE
• WIELKANOC
CELE:
DZIECKO:
• SŁUCHA Z UWAGĄ CZYTANEGO TEKSTU,
• ODPOWIADA NA PYTANIA DOTYCZĄCE OPOWIADANIA,
• RYSUJE WZORY PO ŚLADZIE.
• SŁUCHA UTWORÓW MUZYCZNYCH,
• WYDZIERA KAWAŁKI PAPIERU I PRZYKLEJA JE
• ROZPOZNAJE I NAZYWA ZWIERZĘTA NASZYCH PÓŁ I LASÓW
• WYMIENIA SYMBOLE WIOSNY
• OGLĄDA ALBUMY PRZYRODNICZE, • NAZYWA ZWIERZĘTA I OPISUJE ICH WYGLĄD,
• WYKONUJE PROSTE PRACE PLASTYCZNE (RYSUJE LINIE: PROSTE I UKOŚNE)
• OKREŚLA AKTUALNĄ POGODĘ
• SŁUCHA ODGŁOSÓW NATURY I JE NAZYWA\
• LICZY STOSUJĄC LICZEBNIKI PORZĄDKOWE (DO 5)
• GRA NA INSTRUMENTACH MUZYCZNYCH
• ZAUWAŻA I NAZYWA ZMIANY ZACHODZĄCE WIOSNĄ W PRZYRODZIE
• EKSPERYMENTUJE
• ROZWIJA KONCENTRACJĘ UWAGI
• DOSKONALI PERCEPCJĘ WZROKOWĄ I KOORDYNACJĘ WZROKOWO-RUCHOWĄ
• POZNAJE WIELKANOCNE TRADYCJE ORAZ ŚWIĄTECZNE SYMBOLE
• ILUSTRUJE RUCHEM UTWORY MUZYKI POWAŻNEJ
• ROZWIĄZUJE ZAGADKI
WIERSZ:
WIOSNA
(Autor: K. Datkun-Czerniak)
Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
tam… to chyba czary –
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary
PIOSENKA:
UCIEKAJ ZIMO
1. Wsiadaj zimo na sanki
i uciekaj już.
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.
2. A ty zimo uciekaj
za górkę, za las
I nie marudź, nie zwlekaj,
już na wiosnę czas.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.