menu

Puchatki

2015-11-24 10:53:15 (ost. akt: 2020-03-29 21:40:10)
rys. Majka D. i Hania S.

rys. Majka D. i Hania S.

Autor: MP9

Puchatki

CO ROBIMY W KWIETNIU?

TEMATY:

Wiosenne powroty
Wielkanoc
Wiosna na wsi
Dbamy o przyrodę
Mój wymarzony zawód

CELE:

•rozwijanie mowy,
•rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
•rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
•kształtowanie poczucia rytmu,
•rozwijanie sprawności fizyczne i sprawności manualnej,
•rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
•rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
•rozwijanie umiejętności liczenia,
•rozwijanie umiejętności mierzenia,mierzenie długości stopami, krokami,
•ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
•rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
•rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
•rozwijanie umiejętności wokalnych,
•składanie i zaginanie papieru według instrukcji,
•tworzenie dłuższych wypowiedzi
•układanie działań do podanych zadań,
•wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,

•wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
•wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.
•kształtowanie postaw proekologicznych,
•zachęcanie do segregowania śmieci,
•zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
•zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
•zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu,

•poznawanie budowy i właściwości jajka,
•poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
•poznawanie różnych pisanek,
•przygotowanie prostych potraw z jajek,
•zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,
•zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,
•zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.

•poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.
•poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
•utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,

•poznawanie nazw ptaków,
•budzenie zainteresowania przyrodą,
•utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi,
•zapoznanie z wyglądem szpaka.

•poznanie różnego typu zawodów,
•poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
•przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
•rozumienie wagi pracy ludzkiej,
•rozwijanie preorientacji zawodowej,
•usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych zawodów,
•wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Witajcie Puchatki

W tym tygodniu 30.03-03.04 spotkamy się z ptakami powracającymi do nas na wiosnę. Zapraszam Was do wspólnej zabawy i wierzę, że będziecie się świetnie bawić z rodzicami. Na pewno będą prezentacje, quizy i zadanka dodatkowe, ale to już na naszym messengerze.

W poniedziałek proponuje Wam:
Spotkanie z literką „J” – będziecie dzielić na sylaby, głoski, szukać wyrazów, w których słychać też głoskę „J”. Poszukacie literki „J” w wyrazach. – materiał w turkusowej książce
Druga moja propozycja, którą właściwie możecie realizować przez cały tydzień to

Album ptaków polskich możecie szukać ich w gazetach, kto ma możliwość może wydrukować, a kto ma ochotę może rysować. Zaznaczcie koniecznie na każdej kartce jak dany ptak się nazywa i czy jest chroniony. Starajcie się przy rysowaniu lub kolorowaniu używać kolorów zgodnych z rzeczywistością. Miło będzie jak wyślecie zdjęcia lub skany przygotowanych kart albumu.


We wtorek zapraszam Was do zabaw:
Pierwsza przy piosence Wołanie wiosny – posłuchajcie jej z rodzicami, porozmawiajcie na temat jej treści. A może urządzimy śpiewające „Mam talent” z piosenkami wiosennymi? - jeśli macie ochotę prześlijcie filmiki na naszego messengera.

Druga zabawa, którą proponuje to Sklep – wybierzcie zabawki i sprzęty, które będziecie sprzedawać, ustalcie ceny (pełne złotówki) i zaczynajcie zabawę. Zamieniajcie się z rodzicem rolami sprzedawcy i klienta. (Drodzy rodzice będą tu potrzebne zabawkowe pieniążki imitujące prawdziwe lub te prawdziwe 1 zł, 2 zł, 5 zł i 10 zł – pomoże to dzieciom w opanowaniu posługiwania się pieniędzmi, dodatkowo będzie to świetne ćwiczenie matematyczne)


Moje propozycje na środę to:
Wysłuchanie opowiadania Gdzie zbudować gniazdo?, po wysłuchaniu zastanówcie się, dlaczego ptaki budują gniazda w trudno dostępnych miejscach? A może ten krótki tekst zainspiruje Was do stworzenie teatrzyku?

Druga propozycja to gimnastyka – zestaw udostępnię w messsengerze naszej grupy lub wykorzystamy jedno z wielu spotkań internetowych z gimnastyką


W czwartek
Zapraszam na spotkanie z Wesołą Wilgą – jest to karta nr 18 z fioletowej teczki (pewnie przy okazji znajdziecie motylka – tak, kto ma ochotę może go zrobić) Waszym zadaniem będzie piękne pokolorowanie wilgi wg wzoru – możecie użyć kredek lub pomalować farbami. Następnie trzeba ją wyciąć (po grubej czarnej linii), ponacinać w wyznaczonych miejscach. Linie przerywane to miejsca złożenia. Wykonajcie je wg instrukcji i sklejcie głowę. Wasza wilga jest gotowa.

Historyjka obrazkowa Mały wróbelek? (znajduje się w fioletowej teczce z naszego pakietu Karta D) – wytnijcie poszczególne obrazki i ułóżcie w odpowiedniej kolejności. Na koniec opowiedzcie pięknie historyjkę używając pięknych zdań. Możecie też wybrać obrazek i zrobić konkurs, kto powie dłuższe zdanie oczywiście liczymy wyrazy w zdaniach.
Np. gdyby był obrazek - dziewczynka myjącą owoce - jedno ze zdań mogłoby brzmieć po prostu Dziewczynka myje owoce. – 3 wyrazy, inne zdanie do obrazka - Mała dziewczynka myje owoce, które kupiła mama. – 7 wyrazów. I w ten sposób czasem dodając pojedyncze słowa powstają nam piękne rozbudowane zdania.


I na koniec tygodnia w piątek
Spotkanie z matematyką, czyli rozwiązywanie krótkich zadań tekstowych i dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 (to dla wszystkich), a dla chętnych nawet do 20 – zadanie będzie w formie gry interaktywnej.

Bocian – wydzieranka z papieru – tutaj pełna dowolność, kto ma drukarkę może wydrukować sobie kolorowankę bociana i wykleić ją małymi kawałkami papieru, kto nie ma może sam narysować boćka i również wykleić kawałeczkami. A może ktoś będzie miał ochotę wydrzeć poszczególne elementy bociana i nakleić na kartkę… Inicjatywa jest po waszej stronie


Dodatkowo zachęcam Was do codziennej aktywności fizycznej na początku tygodnia prześlę mini zestaw ćwiczeń.