menu

Puchatki

2015-11-24 10:53:15 (ost. akt: 2019-06-03 21:18:01)
rys. Majka D. i Hania S.

rys. Majka D. i Hania S.

Autor: MP9

Puchatki

CO ROBIMY W CZERWCU?


TEMATY:

1. Dzień Dziecka- moje prawa.
2. Świat owadów.
3. Uroki lata.
4. Wakacje tuż- tuż.


CELE:

- Rozwijanie słuchu fonematycznego – doskonalenie umiejętności wyróżniania głoski na początku wyrazu;
- Eksperymentowanie podczas porównywania długości dwóch obiektów – szacowanie, przewidywanie, określanie: taki sam, długi, dłuższy, krótki, krótszy;
- Śpiewanie zbiorowo i indywidualnie kilkuzwrotkowych piosenek z repertuaru dziecięcego
- Podejmowanie prób pełnienia określonych ról zgodnie z zawartą umową (np. rola dyżurnego);
- Wdrażanie do odczytywania prostych oznaczeń symbolicznych stosowanych w grach;
- Przestrzeganie zasad, godzenie się z poniesioną porażką;
- Omówienie katalogu praw dzieci, kształtowanie postawy empatii i otwartości na drugiego człowieka, doskonalenie wiedzy o prawach i obowiązkach dzieci;
- Dostrzeganie różnorodności zjawisk atmosferycznych towarzyszących aurze letniej, ziemia szybko wysycha po deszczu pod wpływem działania słońca i wiatru, po burzy często pojawia się tęcza;
- Doświadczanie sytuacji dostarczających dużej dawki doświadczeń pozytywnych– radość oraz uwalniających blokady emocjonalne (zabawy relaksacyjne, wyciszające);
- Aktywnie słuchanie lub odbieranie w innej dostępnej dla siebie formie komunikacji treści utworów literackich przedstawianych przez nauczyciela;
- Udział w zabawach i ćwiczeniach związanych z doskonaleniem precyzji ruchów, sprawności palców oraz usprawnianiem chwytu pęsetkowego: lepienie z plasteliny.
- Wspinanie się na znane przyrządy rekreacyjne i zstępowanie z nich z zastosowaniem prawidłowego chwytu szczebli i naprzemienności ruchów, w tym wykonywane na boki i po skosie urządzenia. Zachowanie bezpieczeństwa w czasie zabaw na sprzęcie rekreacyjnym;
- Pogłębianie wiedzy na temat owadów i środowiska przyrodniczego, zapoznanie z zawodem ornitologa;
- Obserwacje przyrodnicze owadów, ptaków mieszkających w ogrodzie przedszkolnym wykorzystując przy tym lupy i lornetki;
- Doskonalenie umiejętności manualnych - przewlekania sznurówki i zawiązywania kokardki;
- Doskonalenie percepcji wzrokowej;
- Dostrzeganie skutków nieporządku w otoczeniu; nabywanie nawyków w stosowaniu znanych zasad dbałości o ład i porządek podejmowanie działań związanych z dbałością o otoczenie: odkładanie przedmiotów na ich miejsce w dobrym stanie;


WIERSZ:

„Wakacyjne rady” W. Badalska

Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.


Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
- idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!

Gdy w polu, w lesie, czy za domem
wykopiesz przedmiot zardzewiały
- nie dotykaj go!
Daj znać dorosłym!
Śmierć niosą groźne przedmioty!

PIOSENKA:

„Niech żyją wakacje"

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.