Kangurki
CO ROBIMY W LISTOPADZIE?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Co robimy w chłodne dni?
Dbamy o czystość.
Zwierzęta domowe.
Ulubione bajki.
CELE:
-rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek
-wdrażanie do nawyków higienicznych
-rozwijanie sprawności ruchowej
-zachęcanie do zabaw zespołowych
-zachęcania do dbania o porządek otoczenia
-poprawnie wypowiada dźwięki, wyrazy, zdania
-rozwijanie umiejętności wokalnych, grafomotorycznych
-kształtowanie prawidłowej postawy
-doskonalenie podskoków obunóż
-rozwijanie umiejętności kolorowania
-poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu
-kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
-doskonalenie precyzyjnego kolorowania
-doskonalenie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym
-doskonalenie sprawności grafomotorycznych
-nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką i zachęcanie do wspólnej zabawy
-doskonalenie analizy słuchowej wyrazów
-zwracane uwagi na właściwe zachowanie w czasie odwiedzin
-zapoznanie z pojęciem „teatr” i wybranymi aspektami wiedzy o teatrze np. scena, widzowie, aktorzy, kurtyna, pacynki, kukiełki zachowanie się w teatrze - kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania uczuć
WIERSZ:
Nasze zwierzęta
(autor nieznany)
Zwierzęta kochamy i o nie zawsze dbamy.
Papugę karmimy i do niej mówimy.
A często się zdarza, że ona powtarza.
Kot i pies, to przyjaciele, z nimi zabaw zawsze wiele.
Rybki w akwarium ciągle pływają i ogonkami do nas machają.
Tylko żółwik nasz malutki chowa się do skorupki jak do budki.
PIOSENKA:
Jesienna pogoda
(autor nieznany)
Jesienna pogoda, pada deszcz,
parasol więc na spacer bierz.
Jesienna pogoda, lata szkoda,
które odeszło gdzieś.
Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.
Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Co robimy w chłodne dni?
Dbamy o czystość.
Zwierzęta domowe.
Ulubione bajki.
CELE:
-rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek
-wdrażanie do nawyków higienicznych
-rozwijanie sprawności ruchowej
-zachęcanie do zabaw zespołowych
-zachęcania do dbania o porządek otoczenia
-poprawnie wypowiada dźwięki, wyrazy, zdania
-rozwijanie umiejętności wokalnych, grafomotorycznych
-kształtowanie prawidłowej postawy
-doskonalenie podskoków obunóż
-rozwijanie umiejętności kolorowania
-poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu
-kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
-doskonalenie precyzyjnego kolorowania
-doskonalenie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym
-doskonalenie sprawności grafomotorycznych
-nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką i zachęcanie do wspólnej zabawy
-doskonalenie analizy słuchowej wyrazów
-zwracane uwagi na właściwe zachowanie w czasie odwiedzin
-zapoznanie z pojęciem „teatr” i wybranymi aspektami wiedzy o teatrze np. scena, widzowie, aktorzy, kurtyna, pacynki, kukiełki zachowanie się w teatrze - kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania uczuć
WIERSZ:
Nasze zwierzęta
(autor nieznany)
Zwierzęta kochamy i o nie zawsze dbamy.
Papugę karmimy i do niej mówimy.
A często się zdarza, że ona powtarza.
Kot i pies, to przyjaciele, z nimi zabaw zawsze wiele.
Rybki w akwarium ciągle pływają i ogonkami do nas machają.
Tylko żółwik nasz malutki chowa się do skorupki jak do budki.
PIOSENKA:
Jesienna pogoda
(autor nieznany)
Jesienna pogoda, pada deszcz,
parasol więc na spacer bierz.
Jesienna pogoda, lata szkoda,
które odeszło gdzieś.
Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.
Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.