menu

Angielski

2018-09-02 14:05:09 (ost. akt: 2024-06-05 20:01:48)
flaga

flaga

Zapraszamy do zapoznania się z tematyką realizowaną podczas zajęć z języka angielskiego.

CO ROBIMY W CZERWCU?






CELE:

uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz muzycznych
- udzielanie odpowiedzi na określone pytanie
- powtórzenie słów i zwrotów używanych w piosenkach
- utrwalenie nazw zwierząt egzotycznych w języku obcym



Tematy zajęć dla dzieci trzyletnich i czteroletnich:

1. If you’re happy and you know it-Nauka tekstu piosenki w języku obcym.
2. „Is it a monkey?”- Rozróżnianie nazw zwierząt egzotycznych w języku angielskim.
3. „Stand up, Sit down”- Zabawy muzyczne. Rozróżnianie nazw określonych czynności.
4. „”Clap your hands- Zabawy ruchowe utrwalające poznane słownictwo.


Song/Piosenka:
If you’re happy and you know it (by Super Simple Songs)

If you’re happy and you know it, clap your hands. (Clap-clap)
If you’re happy and you know it, clap your hands. (Clap-clap)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it.
If you’re happy and you know it, clap your hands. (Clap-clap)
If you’re happy and you know it, stomp your feet. (Stomp stomp)
If you’re happy and you know it, stomp your feet. (Stomp stomp)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it.
If you’re happy and you know it, stomp your feet. (Stomp stomp)
If you’re happy and you know it, shout “Hooray!” (Hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, shout “Hooray!” (Hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it.
If you’re happy and you know it, shout “Hooray!” (Hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, do all three (clap-clap, stomp-stomp, hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, do all three (clap-clap, stomp-stomp, hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it
If you’re happy and you know it, do all three. (clap-clap, stomp-stomp, hoo-ray!)

Tematy zajęć dla dzieci pięcioletnich i sześcioletnich:

1. „Is it a lion?”- Zabawy muzyczne. Rozróżnianie nazw zwierząt egzotycznych w języku
angielskim..
2. „The Animal Song”- Wprowadzenie tekstu piosenki w języku obcym.
3. „What’s your favourite colour?”- Udzielanie odpowiedzi na określone pytanie.
4. „Walking in the forest”- Zabawy ruchowe. Powtórzenie określonych nazw
w trakcie zabawy.


Song/Piosenka:

The Animal Song by Maple Leaf Learning


Jump jump like a kangaroo.
Jump jump like a kangaroo.
Jump jump like a kangaroo.
Let's sing the animal song.
Swing swing, like an elephant.
Swing swing, like an elephant.
Swing swing, like an elephant.
Let's sing the animal song.
Let's count to ten.
One two three four five six seven eight nine ten.
One two three four five six seven eight nine ten.
Shake shake like a rattle snake.
Shake shake like a rattle snake.
Shake shake like a rattle snake.
Let's sing the animal song.
Let's fly like a pelican.
Fly fly like a pelican.
Fly fly like a pelican.
Fly fly like a pelican.
Let's sing the animal song.
Let's count.
One two three four five six seven eight nine ten.
One two three four five six seven eight nine ten.
Sleep sleep like a koala.
Sleep sleep like a koala.
Sleep sleep like a koala.
Let's sing the animal song.

















  • dyplom2
  • dyplom
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nowy artykuł
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY