menu

Króliczki - 4 latki

2015-11-24 10:51:51 (ost. akt: 2025-06-01 21:34:03)
rys. Kasia S.

rys. Kasia S.

Autor: MP9

Króliczki

CO ROBIMY W CZERWCU?

TEMATY KOMPLEKSOWE:


Szlakiem wakacyjnych przygód.
Morskie opowieści.
Pięknie się różnimy.
W drodze do celu.





CELE:

• doskonalenie orientacji w przestrzeni
• doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej,
• doskonalenie słuchu fonematycznego i fonemowego, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej,
• rozwijanie percepcji słuchowej i ekspresji muzycznej,
• doskonalenie sprawności manualnych i grafomotorycznych
• doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
• doskonalenie umiejętności odczytywania kodu,
• doskonalenie umiejętności przeliczania,
• doskonalenie znajomości symboli pogodowych,
• kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie i życie
• kształtowanie postawy otwartości na nieznane smaki, sensoryczne poznawanie świata,
• kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic występujących między dziećmi,
• kształtowanie umiejętności wyrażania swoich opinii,
• poszerzanie zasobu słownictwa,
• poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody,
• poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością,
• rozwijanie ciekawości poznawczej i logicznego myślenia
• rozwijanie odporności emocjonalnej
• rozwijanie samodzielności w pracy i zabawie
• rozwijanie sprawności ruchowej,
• rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
• rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
• rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia,
• rozwijanie umiejętności rytmicznych,
• rozwijanie umiejętności twórczego myślenia,
• stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnie przygotowanego posiłku
• stwarzanie okazji do wyzwalania radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej
• utrwalanie wiedzy na temat wyglądu i nazw owoców,
• utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podróży, na ulicy, podczas wakacji,
• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt
• utrwalenie nazw instrumentów muzycznych,
• utrwalenie wiedzy na temat drogi listu od nadawcy do adresata,
• utrwalenie znajomości nazw popularnych środków transportu,
• utrwalenie znajomości nazw pór roku,
• uwrażliwianie na okazywanie szacunku innym osobom
• uwrażliwianie na piękno świata przyrody i jego znaczenie dla ludzi
• wdrażanie do uważnego słuchania muzyki instrumentalnej i klasycznej,
• uwrażliwianie na sygnały i formę utworu,
• wprowadzenie pojęcia „tolerancja”,
• zachęcanie do twórczego wykorzystania materiałów,
• zacieśnianie więzi w grupie
• zapoznanie z nazwami i sposobami poruszania się pojazdów,
• zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka,
• zapoznanie z prostymi wyliczankami, doskonalenie pamięci,
• zapoznanie z uczuciami znudzenia i zniecierpliwienia,

WIERSZ:

Piaskownica

(Katarzyna Prudło)

Co tam koń czy karuzela,
czy drabinki, czy huśtawki...
Bierz łopatkę i wiaderko,
skacz do piasku prosto z ławki!
Tu się może zdarzyć wszystko,
co też przyjdzie ci do głowy.
Masz ochotę na słodycze,
czary-mary – tort gotowy!
Chcesz popływać w wodzie z piasku,
proszę bardzo! Nie chlap tylko.
Chcesz polować, zrób zasadzkę,
wilcze doły wykop wilkom.
Albo studnię na pustyni,
albo tunel pod górami.
Gdy kopanie ci się znudzi,
zostań królem nad królami!
Zbuduj zamek, most zwodzony,
mur warowny, trzy wieżyczki,
i konika piaskowego,
i karetę dla księżniczki.
A gdy humor stracisz nagle,
budowanie już cię znuży,
wtedy jednym ruchem ręki
w drobny piasek wszystko zburzysz!

PIOSENKA:

Zabawa pod żaglami

(sł. Marcin Przewoźniak, muz. Marcin Piękos)

Mamo, tato, trochę buja nas na wodzie.
Mamo, tato, krople wody mam na brodzie.
Mamo, tato, żagiel mamy nad głowami.
I od rana kołyszemy się z falami.

Ref.: Ahoj, wietrze! Ahoj – wodo!
Ahoj – lato i przygodo!
Mewo, z drogi, co chcesz, rób.
Nasza łódź ma większy dziób!

Mamo, tato, już od rana wiatr nas niesie.
Mamo, tato, dziś zrobiłem siku w lesie.
Mamo, tato, wiem, jak trzeba wiązać liny.
Wyszedł supeł. Rozwiązuję od godziny.

Ref.: Ahoj, wietrze! Ahoj – wodo!...

Mamo, tato, dziś kartofle obierałem.
Mamo, tato, wczoraj łodzią sterowałem.
Mamo, tato, szkoda, że was nie ma z nami.
Bo od teraz już jesteśmy żeglarzami.

Ref.: Ahoj, wietrze! Ahoj – wodo!...
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sucesy
  • NASZE SUKCESY
  • nasze sukcesy
  • nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • nasze sukcesy
  • nasze sukcesy
  • nasze sukcesy
  • nasze sukcesy
  • certyfikat3
  • certyfikat2
  • certyfikat1
  • certyfikat
  • dyplom2
  • dyplom
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nowy artykuł
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY