menu

Króliczki - 4 latki

2015-11-24 10:51:51 (ost. akt: 2024-09-01 19:03:14)
rys. Kasia S.

rys. Kasia S.

Autor: MP9

Króliczki

CO ROBIMY WE WRZEŚNIU?

TEMATY KOMPLEKSOWE:


• Witamy po wakacjach!
• Wokół nas
• Nasze pasje, nasze bziki
• Jesień w naszej okolicy





CELE:

• rozwijanie umiejętności określania podstawowych emocji, wdrażanie do odczuwania przynależności grupowej, stwarzanie możliwości do nabywania odwagi i wzmacniania pewności siebie przez zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy
• przypomnienie imion dzieci w grupie, rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych, zapoznanie z piosenką tematyczną, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych
• doskonalenie rozumienia pojęć: osobiste i wspólne, kształtowanie umiejętności posługiwania się kolorami zgodnie z przyporządkowanym im znaczeniem, wyrabianie poczucia szanowania rzeczy i uczuć innych osób
• poznawanie najbliższej przyrody i utrwalanie znajomości nazw jej elementów, kształtowanie zainteresowań przyrodniczych, stwarzanie okazji do odczuwania satysfakcji z obcowania z materiałem przyrodniczym
• zabawy z muzyką, rozwijanie wrażliwości muzycznej, czerpanie przyjemności z zabaw ruchowo-muzycznych
• ustalenie zasad grupowych, uwrażliwianie na potrzebę stosowania zasad grupowych i form grzecznościowych, kształtowanie odpowiedniej postawy wobec rówieśników
• poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
• utrwalanie znajomości pojęć matematycznych dotyczących orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów względem innych, wspieranie w dobrym funkcjonowaniu w grupie
• utrwalenie znajomości nazw przyborów higienicznych dostępnych w łazience, rozwijanie ciekawości poznawczej przez eksperymentowanie, wyrabianie nawyku mycia rąk
• utrwalanie znajomości nazw kolorów, poszerzanie wiedzy na temat własnych możliwości i talentów, dostarczanie pozytywnych wrażeń przez wspólne obchodzenie Dnia Kropki
• zachęcanie do określania swoich ulubionych zajęć, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, nabywanie zdolności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami
• rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, nabywanie akceptacji wyborów dokonywanych przez innych
• kształtowanie umiejętności różnicowania elementów ze względu na jedną cechę, rozwijanie spostrzegawczości, zachęcanie do podejmowania wspólnych działań
• wzbogacenie wiedzy o zwierzętach domowych, rozwijanie umiejętności dostrzegania i określania charakterystycznych cech i zachowań zwierząt, kształtowanie wrażliwości i empatii
• kształtowanie wrażliwości słuchowej, doskonalenie szybkości reakcji na polecenia muzyczne, nabywanie uważności podczas słuchania poleceń kierowanych do grupy
• zapoznanie z oznakami jesieni, kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, pobudzanie do wykorzystywania środowiska przyrodniczego jako źródła przyjemności
• poszerzanie zasobu słownictwa dotyczącego sadu i owoców, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, aranżowanie przyjemnych chwil związanych z kontaktem z owocami
• zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi (przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, nadjeżdżający pociąg, sygnalizacja świetlna dla pieszych), wdrażanie do określania strony lewej i strony prawej, uwrażliwianie na dbanie o własne bezpieczeństwo na drodze
• wieloaspektowe zapoznanie z owocami (gruszką i jabłkiem), poszerzenie wiadomości na temat owoców i zdrowego odżywiania, kształtowanie zdrowych nawyków jedzeniowych
• stwarzanie okazji do posługiwania się nazwami kolorów jesieni, naprowadzanie na dostrzeganie jesiennych akcentów w sztuce, kształtowanie reakcji na sygnały muzyczne, inspirowanie do aktywności twórczej

WIERSZ:

Do przedszkola

(A. Nożyńska-Demianiuk)

Po wakacjach do przedszkola
miś pluszowy już cię woła!
Tu czekają śliczne lale,
klocki, kolorowe sale,
uśmiechają się tu panie,
z przyjaciółmi masz spotkanie...
Tu rozrywek mnóstwo czeka,
a więc nie należy zwlekać!
Dziś przedszkole cię zaprasza
i zabawy czas ogłasza!

PIOSENKA:

Każdy lubi coś innego

(sł. M. Przewoźniak, muz. R. Dziekański)

1. Lubię rakiety! – A ja pluszaki!
Kocham kotlety! – A ja lizaki!
Umiem rysować! – A ja nie znoszę!
Nie lubię kotów! – Kota poproszę!

Ref.: My, dziewczyny! My, chłopaki!
My jesteśmy przedszkolaki.
Każdy lubi coś innego!
Mam szacunek dla każdego!

2. Świetnie buduję! – Umiem ci pomoc!
Każdy coś umie. – Każdy – wiadomo!
On najmądrzejszy. – Ona mądrala.
Jestem najmniejszy! – Jestem nieśmiała...

Ref.: My, dziewczyny!...

3. Nie ma nikogo niepotrzebnego.
Nie ma nikogo mało ważnego.
I ten zwyczajny – i ten jedyny.
Każdy jest inny, więc go lubimy!



  • certyfikat
  • dyplom2
  • dyplom
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nowy artykuł
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY