menu

ERASMUS + : LOVE SCHOOL, DECREASE ASENCE, E SUCCESSFULL ACTIVITIES TO LIKE SCHOOL MORE

2019-10-10 12:11:24 (ost. akt: 2021-03-07 15:36:31)

Program Erasmus Plus jest finansowany ze środków Unii Europejskiej przeznaczonych na edukację i doskonalenie zawodowe.




Nazwa projektu: "Wesołe szkoły – entuzjastyczna edukacja"
LOVE SCHOOL, DECREASE ASENCE, E SUCCESSFULL ACTIVITIES TO LIKE SCHOOL MORE


Czas trwania projektu: 01.09.2019 r. - 31.08.2021 r.

Szkoły biorące udział w projekcie:

1. College du Vauclin – MARTYNIKA – FRANCJA
2. Perparimi – MACEDONIA
3. Meram sehit kubilay anaokulu – TURCJA
4. Scolala gimnaziala siklodi lorinc – RUMUNIA
5. Miejskie Przedszkole Nr 9 “Kubuś Puchatek” w Szczytnie - POLSKA

Kontekst: Wymiana dobrych praktyk

Cele projektu:

Zapewnienie nauczycielom rozwoju zawodowego dzięki mobilności europejskiej.
Zwiększenie poziomu zadowolenia uczniów
o co najmniej o 60% w zakresie nauczania w odpowiedzi na potrzeby dzieci.
Poprawa wydajności uczniów i wyników w szkole w grupie docelowej (co najmniej 30%) po 2 latach projektu.
Umożliwienie nauczycielom uczenia się od siebie nawzajem, wymianę dobrych praktyk na poziomie europejskim i zdobycie przez nich umiejętności wprowadzenia innowacji oraz stosowanie ich w swoich szkołach.
Ulepszenie bazy danych zasobów szkół z co najmniej 40 przykładowymi działaniami mającymi zastosowanie w ważnych zakresach tematycznych.
Umożliwić międzynarodową wymianę międzykulturową wśród nauczycieli i uczniów.
Utworzyć sieć L.O.V.E. placówek, które będą współpracować po zakończeniu projektu, wdrażanie wspólnych działań następczych zapewniających rozwój współpracy na szczeblu europejskim.

























.
.
DZIEŃ ERASMUSA

MARTYNIKA – FRANCJA

Grupa "Biedronki"

„Biedronki” podczas Dnia Erasmusa poznały Martynikę. Odnalazły Martynikę na mapie.Dowiedziały się,że Martynika leży na Karaibach.Dowiedziały się, że Martynika jest nazywana przez tubylców "Madinina", czyli "wyspa kwiatów" oraz, że jest to górzysta wyspa pochodzenia wulkanicznego, odkryta przez Krzysztofa Kolumba. Pomalowały farbami Herb Martyniki - (tarczę kroju francuskiego w polu błękitnym rozdzieloną na cztery pola przez srebrny krzyż. W każdej ćwiartce widnieje srebrny wąż z rozwidlonym językiem i ciałem ułożonym na kształt litery L). Wykonały z pomocą nauczycielki plakat o Martynice na podstawie przygotowanych ilustracji. Następnie zatańczyły taniec francuski.



MACEDONIA

Grupa "Sówki"

W grupie "Sówek" w Dzień Erasmusa dzieci przeniosły się do Macedonii. Na początku zajęć dzieci wypowiadały się na podstawie widzianych ilustracji i zdjęć na przygotowanych plakatach. Były tam umieszczone flaga,godło Macedonii, strój ludowy, obrazki monet i banknotów jakie obowiązują w tym kraju i kilka charakterystycznych miejsc. Dzieci szukały na mapie Macedonii, potem dowiedziały się o pięknym jeziorze Ochrydzkim, w którym żyją ryby z których łusek robi się biżuterię, że największym szczytem jest Korab a stolicą jest Skopje, mogły też zobaczyć zadziwiająca architekturę np.: kamienny most. Dzieci poznały tradycyjne potrawy tego kraju. Na koniec wspólnie w zespołach wykleiły kulkami z bibuły strój macedoński, oraz kolorowały kredkami flagę Macedonii. Jednak najbardziej podobało im się gdy na policzkach namalowałyśmy im słoneczko z ośmioma promieniami na czerwonym tle symbolizujące flagę Macedonii.



TURCJA

Grupa "Króliczki".

"Króliczki" podczas Dnia Erasmusa poznały kraj Turcję.Zostały zapoznane z kulturą i tradycjami w Turcji.
Zajęcia rozpoczęto zabawą turecką, której zasady były następujące: jedna osoba trzyma na środku sali chusteczkę. Reszta dzieci ustawia się w dwóch grupach po przeciwległych stronach. Zawodnicy z przeciwnych drużyn biegną, by ją pochwycić, jako pierwsi i w ten sposób zdobywają punkty. Która drużyna zdobędzie więcej punktów wygrywa.
Następnie dzieci zostały zapoznane z liczbami w języku tureckim.
W ramach zajęć plastycznych, grupa "Króliczków" wykonała bakłażan (główny składnik potraw tureckich) w formie wyklejanki jak i dywan turecki z wykorzystaniem włóczki.
Dzieci zapoznały się również z tureckim zwyczajem picia herbaty oraz jedzenia chałwy.




RUMUNIA

Grupa "Kangurki" i "Pszczółki"

"Kangurki" i "Pszczółki" podczas Dnia Erasmusa obejrzały prezentację multimedialną przedstawiającą Rumunię. Zapoznały się z flagą, godłem i tradycyjnym rumuńskim strojem. Wykonały flagę Rumunii z kulek kolorowego papieru.




FOTORELACJA Z POBYTU NA MARTYNICE

Biblioteka Schoelcher’a

Biblioteka Schoelcher’a jest jednym z ważniejszych miejsc do zobaczenia w Fort-de-France. Początkowo została wybudowana na wystawę w Paryżu w 1889 roku. Później została jednak przetransportowana na Martynikę i nazwana po słynnym abolicjoniście Wiktorze Schoelcherze. Wejście do biblioteki jest darmowe, więc możesz cieszyć się wizytą w tym bogato zdobionymi ornamentami budynku.



Muzeum Wulkanologii

Miasto Saint-Pierre

Saint-Pierre jest dawną stolicą Martyniki. Było kulturalnym i ekonomicznym centrum wyspy. Jednak wielka tragedia spotkała to miasto. W 1902 roku erupcja wulkanu Mount Pelée zabiła niemalże całą populację miasta. Jedynie 3 osoby przeżyły ten kataklizm.

Dzisiaj w Saint-Pierre możemy odwiedzić Muzeum Wulkanologii i miejsce pamięci poświęcone tej katastrofie. Znajdziemy tam ślady codziennego życia pokryte wulkanicznym pyłem, niemalże jak w Pompejach.



Uliczne zabawy w Ford de France


Przyroda na Martynice


Szkolenie Rady Pedagogicznej:
- "Trudności w uczeniu się - dysleksja"
oraz
- "Myśl filozoficzna w przedszkolu"


Dnia 11.02.2020 r., odbyło się szkolenie Rady Pedagogicznej na temat: "Trudności w uczeniu się - dysleksja, co warto wiedzieć o dysleksji." Podczas szkolenia szukaliśmy także odpowiedzi na pytanie - "Dlaczego warto filozofować w przedszkolu?"



  • certyfikat3
  • certyfikat2
  • certyfikat1
  • certyfikat
  • dyplom2
  • dyplom
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nowy artykuł
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY