Motylki
CO ROBIMY W KWIETNIU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Dbamy o zdrowie.
W wiejskiej zagrodzie.
Wiosenny ogród.
Nadchodzi Wielkanoc.
Mój kraj - Polska.
CELE:
• Ma pozytywne relacje rówieśnicze, chętnie bawi się w grupie.
• Umie zachować się przy stole, używa zwrotów grzecznościowych.
• Jest samodzielne podczas różnych codziennych czynności.
• Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
• Posługuje się nazwami dni tygodnia.
• Udziela płynnych odpowiedzi na pytania.
• Dzieli wyrazy na sylaby.
• Rozpoznaje poznane głoski i litery.
• Rozróżnia podstawowe figury geometryczne.
• Rozpoznaje cyfry.
• Przelicza elementy, sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
• Określa wielkość i położenie elementów.
• Śpiewa piosenki, bawi się przy muzyce.
• Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną.
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych.
• Jest zainteresowane przyrodą, wymienia cechy pogody.
WIERSZ:
Wielkanoc
(D. Kossakowska)
Wielkanocny stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe stoją w pięknym rzędzie,
kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca
i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyku święconka i bazie w wazonie
w świąteczny bukiet ułożone.
PIOSENKA:
Mydło lubi zabawę
Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę puszcza bańki mydlane.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.
Mydło lubi kąpiele kiedy woda gorąca
Skacząc z ręki do ręki złapie czasem zająca
Lubi bawić się w berka z gąbką chętnie gra w klasy
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Dbamy o zdrowie.
W wiejskiej zagrodzie.
Wiosenny ogród.
Nadchodzi Wielkanoc.
Mój kraj - Polska.
CELE:
• Ma pozytywne relacje rówieśnicze, chętnie bawi się w grupie.
• Umie zachować się przy stole, używa zwrotów grzecznościowych.
• Jest samodzielne podczas różnych codziennych czynności.
• Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
• Posługuje się nazwami dni tygodnia.
• Udziela płynnych odpowiedzi na pytania.
• Dzieli wyrazy na sylaby.
• Rozpoznaje poznane głoski i litery.
• Rozróżnia podstawowe figury geometryczne.
• Rozpoznaje cyfry.
• Przelicza elementy, sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
• Określa wielkość i położenie elementów.
• Śpiewa piosenki, bawi się przy muzyce.
• Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną.
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych.
• Jest zainteresowane przyrodą, wymienia cechy pogody.
WIERSZ:
Wielkanoc
(D. Kossakowska)
Wielkanocny stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe stoją w pięknym rzędzie,
kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca
i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyku święconka i bazie w wazonie
w świąteczny bukiet ułożone.
PIOSENKA:
Mydło lubi zabawę
Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę puszcza bańki mydlane.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.
Mydło lubi kąpiele kiedy woda gorąca
Skacząc z ręki do ręki złapie czasem zająca
Lubi bawić się w berka z gąbką chętnie gra w klasy
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.
Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję
Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące.