Biuletyn Informacji Publicznej
menu

ERASMUS + : BE FRIEND WITH NATURE

2019-10-08 14:14:42 (ost. akt: 2020-03-15 20:46:26)

Program Erasmus Plus jest finansowany ze środków Unii Europejskiej przeznaczonych na edukację i doskonalenie zawodowe.





Nazwa projektu: „Zaprzyjaźnij się z naturą” - BE FRIEND WITH NATURE

Czas trwania projektu: 01.09.2019 r. - 31.08.2021 r.

Szkoły biorące udział w projekcie:


1. SCUOLA DELL’ INFANZIA PARITARIA L’ ALBERO – WŁOCHY (szkoła koordynująca)
2. FATIH ILKOKULU – TURCJA
3. 1 ST PRIMARY SCHOOL OF CIOS „IOANNI PATERA”- GRECJA
4. OSNOVNO UCHILISHTE „RAN BOSILE”- BUŁGARIA
5. MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 9 „KUBUŚ PUCHATEK” POLSKA

Kontekst: Wymiana dobrych praktyk

Cele projektu:

•Zwiększenie wiedzy uczestników i stopnia świadomości na temat globalnych problemów środowiskowych.
•Motywowanie do rozwijania proaktywnej postawy i myślenia globalnego.
•Wspieranie integracji innowacyjnych strategii, takich jak elastyczne i spersonalizowane uczenie się, cyfrowe opowiadanie historii, uczenie się na podstawie materiałów video, uczenie się na podstawie projektu w szkolnym programie nauczania.
• Zwiększenie zainteresowania nauką języków obcych, zwłaszcza angielskiego, rozwijanie komunikatywności w języku angielskim.
•Promowanie wykorzystywania CLIL w zakresie edukacji ekologicznej.
•Poprawa kluczowych kompetencji i umiejętności w zakresie ITC i narzędzi cyfrowych.
•Rozwijanie w uczestnikach poczucia tolerancji, aktywnego obywatelstwa i umiejętności przekraczania barier kulturowych i przeszkód językowych.
























.
.


DZIEŃ ERASMUSA


WŁOCHY

Grupa "Motylki"

W Dniu Erasmusa Motylki wybrały się do słonecznej Italii – poznały piękno włoskiego kraju, jego kulturę, znane miasta i charakterystyczne zabytki. Dzieci wysłuchały też legendy o powstaniu Rzymu, a podczas odpoczynku również fragmentów bajki pt. „Pinokio” autorstwa włoskiego pisarza Carla Collodiego. Podczas zajęć plastycznych Motylki wykonały „Pizzę” - jedne z najbardziej charakterystycznych dań kuchni włoskiej, „Koloseum” – rzymski amfiteatr z pudełek po zapałkach, popularne „Maski weneckie”- których tradycja sięga XIII wieku oraz „makaronową” flagę Włoch. Wszyscy bardzo dobrze się bawiliśmy i z całą pewnością chcielibyśmy powrócić do Włoch, aby odkryć jeszcze więcej!



TURCJA

Grupa "Króliczki".

"Króliczki" podczas Dnia Erasmusa poznały kraj Turcję.Zostały zapoznane z kulturą i tradycjami w Turcji.
Zajęcia rozpoczęto zabawą turecką, której zasady były następujące: jedna osoba trzyma na środku sali chusteczkę. Reszta dzieci ustawia się w dwóch grupach po przeciwległych stronach. Zawodnicy z przeciwnych drużyn biegną, by ją pochwycić, jako pierwsi i w ten sposób zdobywają punkty. Która drużyna zdobędzie więcej punktów wygrywa.
Następnie dzieci zostały zapoznane z liczbami w języku tureckim.
W ramach zajęć plastycznych, grupa "Króliczków" wykonała bakłażan (główny składnik potraw tureckich) w formie wyklejanki jak i dywan turecki z wykorzystaniem włóczki.
Dzieci zapoznały się również z tureckim zwyczajem picia herbaty oraz jedzenia chałwy.




GRECJA

Grupa "Puchatki"

"Puchatki" w Dzień Erasmusa oglądały zdjęcia z ciekawszych miejsc w Grecji, słuchały greckiej muzyki, uczyły się tańczyć zorbę, poznały tradycyjny strój grecki, ułożyły na macie do kodowania flagę Grecji oraz odnalazły Grecję na mapie Europy.




BUŁGARIA

Grupa "Tygryski"

"Tygryski" podczas Dnia Erasmusa poznały kraj Bułgarię. Pokolorowały mazakami godło. Wykonały z pomocą nauczycielki korony z kolorowego papieru w kolorach flagi (białym, zielonym, czerwonym). Następnie zrobiły flagi Bułgarii.



FOTORELACJA Z POBYTU W TURCJI

TURCJA - Pierwsze międzynarodowe spotkanie pod hasłem „ZMIANY KLIMATU”


Spotkanie w Osmaniye zakończyło się sukcesem. Tu zaprezentowane zostały szkolne programy i aktywności dzieci dotyczące pogłębiania wiedzy na temat zmian klimatu. Nauczyciele rozmawiali o sposobach i metodach pracy z dziećmi mających na celu zwiększenie świadomości dzieci, ich rodziców i całych środowisk. Uczestnicy projektu pogłębiali swoją wiedzę na temat zmian klimatycznych oraz wiedzę pedagogiczną. Wszystkie spotkania i szkolenia odbywały się w języku angielskim, co wpłynęło na poprawę umiejętności komunikacyjnych w tym języku oraz sprzyjało zawieraniu nowych kontaktów i przyjaźni.

Turcja - system edukacyjny

Pierwszy etap naszego projektu. Spotkanie dotyczy zmian klimatu. Mamy okazję poznać turecki system edukacyjny, spotkać nauczycieli i uczniów, poznać się bliżej, rozmawiać o naszych szkolnych i przedszkolnych sprawach.


Turcja - nasza praca

Nasze spotkania z nauczycielami Turcji, Włoch, Grecji, Bułgarii. Wspólnie pracujemy nad sposobami , innowacyjnymi strategiami i rozwijaniem proaktywnej postawy i globalnego myślenia naszych uczniów. Debatujemy nad metodami pracy z dziećmi, rozwijaniem kluczowych kompetencji oraz kształtowaniem poczucia tolerancji i przekraczaniem barier kulturowych. Sami też doskonalimy swoje kompetencje.


Turcja - rękodzieło, kultura

Erasmusowe spotkania z kulturą, historią, sztuką, rękodziełem artystycznym, muzyką, tańcem, krajobrazami. Poznajemy się nawzajem, doskonalimy swój język angielski, zgłębiamy środowisko , budujemy klimat współpracy i zrozumienia dla dalszych naszych działań.


Osmaniye

Osmaniye – tureckie miasto zachwyciło Nas bogatą historią oraz tradycją. Poznałyśmy wspaniałych ludzi, z którymi wymieniłyśmy się zebranymi doświadczeniami na temat edukacji. Wszystkie te cenne wiadomości i umiejętności wykorzystamy już wkrótce podczas zajęć z naszymi przedszkolakami.


Szkolenie Rady Pedagogicznej: "Zmiany Klimatu"

Dnia 11.02. 2020 r. odbyło się szkolenie Rady Pedagogicznej na temat: "Zmian Klimatu" przedstawiona została prezentacja oraz omówiono przyczyny i skutki zmian klimatycznych, a także sposoby postępowania mające na celu poprawę sytuacji na świecie.