Pszczółki
CO ROBIMY WE WRZEŚNIU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. WITAJ PRZEDSZKOLE
2. RAZEM JEST WESELEJ
3. NASZE EMOCJE I UCZUCIA
4. POWITANIE JESIENI
CELE:
● Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
● Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku
● Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
● Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
● Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
● Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
● Stwarzanie miłej atmosfery i budzenie poczucia bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu;
● Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po budynku;
● Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz w prostych sytuacjach zadaniowych;
WIERSZ:
Mam trzy latka
(Irena Suchorzewska)
Mam trzy latka, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem .
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję rączki do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłem się w przedszkolu!
PIOSENKA:
Jestem sobie przedszkolaczek
(sł. M. Terlikowska, muz. L. Miklaszewska)
Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.
Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. WITAJ PRZEDSZKOLE
2. RAZEM JEST WESELEJ
3. NASZE EMOCJE I UCZUCIA
4. POWITANIE JESIENI
CELE:
● Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
● Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku
● Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
● Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
● Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
● Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
● Stwarzanie miłej atmosfery i budzenie poczucia bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu;
● Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po budynku;
● Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz w prostych sytuacjach zadaniowych;
WIERSZ:
Mam trzy latka
(Irena Suchorzewska)
Mam trzy latka, trzy i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem .
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję rączki do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłem się w przedszkolu!
PIOSENKA:
Jestem sobie przedszkolaczek
(sł. M. Terlikowska, muz. L. Miklaszewska)
Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.
Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.