menu

Motylki

2016-01-03 12:00:00 (ost. akt: 2019-05-05 17:10:15)

Autor: MP9

Motylki

CO ROBIMY W MAJU?


TEMATY:

1. Mieszkam w Polsce.
2. Na wsi.
3. Kosmiczna podróż.
4. Święto mamy, święto taty.
5. W zoo.


CELE:

Aktywnie słuchanie lub odbieranie w innej dostępnej dla siebie formie komunikacji treści utworów literackich przedstawianych przez nauczyciela.
Udział w zabawach i ćwiczeniach związanych z doskonaleniem precyzji ruchów, sprawności palców oraz usprawnianiem chwytu pęsetkowego: lepienie z plasteliny.
Dokonywanie spontanicznych odkryć „świata liter” przy wsparciu ze strony otoczenia.
Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez udział rodziców w uroczystościach organizowanych w przedszkolu.
Wymienianie nazw zawodów. Opowiadanie o pracy swoich rodziców.
Gromadzenie informacji na temat Polski (ciekawostki, zdjęcia, ilustracje, filmy), rozwiązywanie zagadek, rozpoznawanie nazw niektórych miast- napisy globalne
Słuchanie i śpiewanie hymnu narodowego, przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała
Śpiewanie zbiorowo i indywidualnie kilkuzwrotkowych piosenek z repertuaru dziecięcego
Podejmowanie prób pełnienia określonych ról zgodnie z zawartą umową (np. rola dyżurnego)
Wdrażanie do odczytywania prostych oznaczeń symbolicznych stosowanych w grach.
Przestrzeganie zasad, godzenie się z poniesioną porażką.
Obserwowanie bezpośrednio zmian w przyrodzie; wpływ wiosennej aury na przyrodę (np. pojawienie się pąków na drzewach i krzewach, wzrost traw i kwiatów wiosennych, kwitnienie drzew)
Poznawanie roślin występujących w najbliższym otoczeniu (obserwacja ich wyglądu wiosną) – doświadczanie różnorodności i bogactwa świata flory.
Kontynuowanie doświadczeń związanych z obserwacją charakteru pogody o każdej porze roku – dostrzeganie różnorodności zjawisk atmosferycznych towarzyszących aurze: wiosennej - dostrzeganie szczególnego braku jej stabilności.
Poznawanie zwierząt żyjących w najbliższym otoczeniu (gatunek, zwyczaje, warunki życia): − stworzonym przez człowieka (zwierzęta udomowione, zwierzęta hodowlane). Podejmowanie działań związanych z dbałością o zwierzęta.
Poznawanie, w jaki sposób należy unikać potencjalnych zagrożeń ze strony świata zwierząt.
Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, uwrażliwianie na przyrodę i potrzeby zwierząt,
nabywanie wiedzy na temat kontynentów i regionów na świecie, rozwijanie inwencji twórczej; rozwijanie percepcji słuchowej;
Ustalanie i sprawdzanie równoliczności zbiorów w sytuacjach życiowych za pomocą porządkowania elementów w pary, przeliczania. Przeliczanie i rozdzielanie obiektów po tyle samo.
Eksperymentowanie podczas porównywania długości dwóch obiektów – szacowanie, przewidywanie, określanie: taki sam, długi, dłuższy, krótki, krótszy
Dyskutowanie z innymi o skutkach określonych działań, przewidywanie następstw określonych czynności, ustalanie wspólnie z nauczycielem, grupą planu działań (przebiegu zdarzeń) przed przystąpieniem do zabawy,
dążenie do jego realizacji.


PIOSENKA:

„Święto naszej mamy”

1. Dziś, gdy święto naszej mamy stańmy wszyscy w kole
Zaśpiewajmy, głośno, pięknie na całe przedszkole.

Ref.
Niech nam żyją, niech nam żyją ukochane mamy
Zdrowia, szczęścia, pomyślności, życzenia składamy (całość x 2)

2. Już będziemy zawsze grzeczni, mili, uśmiechnięci
Więc serduszka swe składamy z kwiatami w prezencie.

Ref.
Niech nam żyją, niech nam żyją ukochane mamy
Zdrowia, szczęścia, pomyślności, życzenia składamy (całość x 2)


WIERSZ:

„Dwie połówki”

Mama, tata to mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Tata w piłkę ze mną gra
Mama sto pomysłów ma.

Tata rower zreperuje
Mama siniak pocałuje
Tata zimą ciągnie sanki
Mama z kwiatów plecie wianki.

Mama, tata mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Co za jabłko mówię wam
Jaki skarb ja w domu mam..