menu

Motylki

2016-01-03 12:00:00 (ost. akt: 2020-03-29 15:10:20)

Autor: MP9

Motylki

CO ROBIMY W KWIETNIU?

TEMATY:

1. Jajka malowane.
2. Dzień i noc.
3. Dbamy o naszą planetę.
4. W zdrowym ciele zdrowy duch.

CELE:


Rozpoznaje litery (J, j, N, n, C, c).
Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
Formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi.
Pisze po śladzie.
Rozpoznaje cyfry (cyfra 8).
Doskonali umiejętność liczenia. Porównuje liczebność zbiorów.
Klasyfikuje przedmioty według określonej cechy.
Określa kierunki. Rozróżnia prawą i lewą stronę.
Porównuje kształt przedmiotów.
Posługuje się pojęciami związanymi z następstwem czasu. Rozumie następstwo dnia i nocy.
Dowiaduje się, jak działa zegar.
Odczytuje informacje zapisane za pomocą symboli.
Wykonuje prace plastyczno-techniczne, np. projektuje i wykonuje kartkę świąteczną.
Śpiewa piosenki.
Rozwija poczucie rytmu.
Zna zwyczaje związane z Wielkanocą.
Rozwija ciekawość badawczą. Chętnie obserwuje przyrodę.
Rozumie, że należy dbać o przyrodę.
Wie, jak ważne jest segregowanie śmieci.
Wie, jakie zwierzęta prowadzą dzienny, a jakie nocny tryb życia.
Przeprowadza proste doświadczenia.
Rozwija zainteresowania kosmosem. Zna pojęcie gwiazdozbiór.
Rozumie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych należy zachować zasady bezpieczeństwa.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Drodzy Rodzice zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami przygotowałyśmy dla Was porcję propozycji, dzięki którym wasze dzieci poczują się odrobinę szczęśliwsze w tym trudnym dla nas wszystkich okresie.
Zapraszamy Was do realizacji niektórych zadań. Na pewno sobie poradzicie. Zapraszamy do wspólnej zabawy.
Dziękujemy za pomoc i wyrozumiałość.

Zadania - 30.03-03.04.2020 r.


W tym tygodniu motyw przewodni to Wiosna, która do nas zawitała.


Poniedziałek

Posłuchaj wiesza.

„Przyjście wiosny” Jan Brzechwa
Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.

-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!
A wiosna przyszło pieszo - Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną I szumią: „Witaj wiosno!”

Obejrzyj filmik wspólne obejrzenie filmu dla dzieci, link poniżej:



„Zabawy z literą Ł,ł”- wykonaj ćwiczenia w kartach pracy KP4, s 32-33.

Pisanie po śladzie litery. Wskazywanie występowania litery ł w modelach wyrazów i kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce występowania tej litery, nalepianie podpisów do zdjęć.

Wtorek

Dzisiaj zaśpiewaj piosenkę: „Maszeruje wiosna”



„Zadbaj o zdrowie” - zjedz ulubiony owoc lub warzywo.
Jaki ma smak? Słodki, kwaśny, a może gorzki?

„Pierwszy motyl”- praca plastyczna, wykonaj motyla wykorzystując wybrane materiały plastyczne (to co dostępne jest w domu), wiem, że jesteście bardzo pomysłowi i wasze motyle będą barwne.

Środa

„Wiosenne zadania”

- znajdź 5różnic
https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_614.jpg

- wykonaj w kartach pracy ćwiczenia ze str.37 - utrwalenie znajomości figur geometrycznych, kolorowanie ich wg wzoru.


„Dwa nasiona” – opowieść ruchowa inspirowana Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Dobieramy się w pary, usiądźcie plecami do siebie i wykonujcie kolejne ruchy, zgodnie z opisem.

„Dwa nasiona” (Jolanta Siuda-Lendzion)

Głęboko w ziemi spotkały się dwa nasiona (dzieci siedzą w parach plecami do siebie). Zastanawiały się, kim będą, gdy urosną. Jedno z nich wcale nie miało ochoty wychodzić z ziemi. Większe i silniejsze nasionko mocno naciskało na nie, by jak najprędzej wykiełkowało (napierają na siebie plecami, mocno naciskając). W końcu nasionka postanowiły wykiełkować razem, chwyciły się więc mocno i próbowały przebić się przez ziemię (wciąż siedząc tyłem do siebie, splecione rękami, próbują razem wstać). Niestety, tak mocno do siebie przywierały, że bardzo trudno było im razem wzrastać. Postanowiły więc ułożyć się nieco inaczej. Obróciły się przodem do siebie i mocno się złapały (odwracają się twarzą do siebie i chwytają za ręce). O tak, w ten sposób było im znacznie wygodniej, miały więcej powietrza i swobody. Zaczęły się bawić i chichotać. Kiedy jedno pięło się w górę, drugie nie miało sił. Potem rzecz miała się odwrotnie – kiedy drugie nabierało sił, pierwsze słabło i nie chciało wzrastać (stojąc naprzeciwko siebie, trzymają się za ręce i robią „wagę” – jedno dziecko wykonuje przysiad, wtedy drugie stoi i tak na przemian). Każde z nich chciało rosnąć w swoim tempie, dlatego zaczęły się kłócić (stojąc naprzeciw siebie, przeciągają się nawzajem rękami). W końcu doszły do zgody i postanowiły, że każde chce wyrosnąć samodzielnie (pary puszczają ręce i machają do siebie, każdy stoi sam). Wyciągnęły się ku górze, wspięły się do słońca (unoszą ręce). Udało się – już było widać pierwsze promienie, już było czuć ciepły wiaterek. Nasiona prężyły się i rozciągały, zwracając się ku słońcu (stają na palcach, wyciągają ręce wysoko nad głowę). Teraz już skakały w górę ku niebu, ciesząc się bardzo, że są na powierzchni (podskakują i chichoczą). Nasionka, ku swojemu zaskoczeniu stwierdziły, że przybrały inny kształt – wcale nie były już okrągłe i szare, lecz zielone i długie, jakaś ich część pozostała pod ziemią (wskazują na stopy), natomiast inna – piękna i zielona była nad ziemią (rozkładają ręce na boki). Przemienione w pędy nasiona zaczęły tańczyć, poruszając się delikatnie w prawo i lewo (otrzymują apaszki, którymi kołyszą delikatnie w różnych kierunkach, nogi pozostają nieruchome, stopy mocno trzymają się podłogi).

Czwartek

Dzisiaj czas na muzykowanie. Wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, blaszana pokrywka - co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i wykonaj wiosenny koncert :-)

Obejrzyj krótki filmik edukacyjny i spróbuj zapamiętać jak najwięcej nazw wiosennych ptaków lub kwiatów



Jaka jest Twoja ulubiona oznaka wiosny?

Zrób śmieszna minkę. Poproś mamusię/tatusia, aby spróbowała zrobić taką samą. Stańcie razem przed lustrem i popatrzcie na siebie podczas wykonywania zabawy- będzie duuuuuuuuuużo śmiechu!

Piątek

„Ogród na parapecie” zachęcamy abyście wraz ze swymi rodzicami założyli domową uprawę dowolnej roślinki: zioła, rzeżucha, owies, fasolka, cebula dymka w doniczkach z wykorzystaniem zużytych materiałów (puszka, butelka, skorupki jajek, itp.) Obserwujcie wzrost rośliny. Bardzo mile widziane zdjęcia waszych roślinek.

Przygotuj wygodny strój do ćwiczeń.
Jeśli potrafisz - załóż go samodzielnie. Pamiętaj, aby podczas ćwiczeń zachować bezpieczeństwo.
Wykonaj razem z mamusią/tatusiem wiosenne ćwiczenia gimnastyczne:

a) "Słońce i deszczyk": biegajcie po pokoju. Na hasło mamy: "słońce!" zatrzymajcie się i stańcie z podniesionymi rękami
w górę. Na hasło: "deszcz!" przykucnijcie i schowajcie głowy.
b) "Bocian" - chodźcie po pokoju i wysoko unoście kolana. Co pewien czas jak bociany, zatrzymajcie się i stańcie na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona. Ciekawe komu uda się zachować równowagę....
c) "Kokon motyla" - owiń mamusię/tatusia długim szalem lub kocem. Potem mamusia/tatuś owinie ciebie :-)
d) skaczcie jak żabki

Przyszedł czas na relaks.

„Masujemy swoje ciało” – masażyk.
Każdy masuje kolejne części swojego ciała, zgodnie z treścią rymowanki czytanej przez mamę/tatę. Pod koniec rymowanki, gdy masują stopy, siadamy na dywanie, a następnie kładziemy się w dowolnej pozycji.

„Masujemy swoje ciało” (Jolanta Siuda-Lendzion)

Masujemy swoje paluszki delikatnie niczym muszki. Masujemy dłonie całe, choć są jeszcze bardzo małe. Masujemy swoje rączki, strzepujemy z nich pajączki. Masujemy długą szyję, którą mama dziś umyje. Masujemy swoje brzuchy, niczym misie łakomczuchy. Masujemy swoje nogi, od góry aż do podłogi. Masujemy swoje stopy, które robią mocne kopy. Gdy ciało wymasujemy, chwilę w ciszy odpoczniemy.