menu

Motylki

2016-01-03 12:00:00 (ost. akt: 2019-03-03 21:10:36)

Autor: MP9

Motylki

CO ROBIMY W MARCU?


TEMATY:

1. Kuferek kreatywności Małego Misia.
2. Kuferek kreatywności Małego Misia.
3. Nadchodzi wiosna.
4. Wiosenne sprzątanie.


CELE:

- Aktywne słuchanie treści utworów literackich przedstawianych przez nauczyciela; opowiadanie treści wysłuchanego utworu własnymi słowami; dostrzeganie różnic pomiędzy światem fikcji a realną rzeczywistością
- Rozpoznawanie wśród innych napisów swojego imienia
- Rozwijanie słuchu fonematycznego. Dokonywanie analizy i syntezy sylabowej słów.
- Układanie historyjek obrazkowych z wyjaśnianiem związków przyczynowo- skutkowych między nimi
- Udział w działaniach związanych z kultywowaniem typowych zwyczajów, obrzędów, tradycji środowiskowych
- Bezpośrednie uczestnictwo w odbiorze sztuki (wystawy);
- Poznawanie zwierząt żyjących w najbliższym otoczeniu (gatunek, zwyczaje, warunki życia): ptaki przylatujące na wiosnę
- Utrwalanie nazw pór roku, kontynuowanie regularności w układzie cyklicznym, np.: tworzenie kołowych kalendarzy z uwzględnieniem regularności stałych następstw czasowych- cztery pory roku
- Odszukiwanie pierwszych oznak wiosny. Obserwowanie przyrody. Wpływ wiosennej aury na przyrodę (np. pojawienie się pąków na drzewach i krzewach, wzrost traw i kwiatów wiosennych, kwitnienie drzew, przylot ptaków, zakładanie gniazd, przebudzenie ze snu zimowego),
- Poznawanie roślin występujących w najbliższym otoczeniu (obserwacja ich wyglądu na przestrzeni różnych pór roku) – doświadczanie różnorodności i bogactwa świata flory.
- Respektowanie zasad związanych z dbałością o zdrowie w życiu codziennym: w zakresie ogólnej dbałości o zdrowie: unikanie przegrzania lub przeziębienia organizmu (np. komunikowanie potrzeby ruchu i odpoczynku)
- Przewidywanie następstw określonych czynności (np. jeżeli krzywo postawię klocki jeden na drugim, budując wieżę, klocki przewrócą się.
- Podejmowanie prac plastyczno-konstrukcyjnych na określony temat wg podanego wzoru
- Poznawanie kolejnych zmian odwracalnych i nieodwracalnych podczas doświadczania i eksperymentowania w zabawach i życiu codziennym, np. podczas zabawach badawczych – odkrywanie właściwości fizycznych wody – ciepło – ciecz/mróz – ciało stałe lód
- Poznawanie zawodów wykonywanych przez bliskich swoich i kolegów (w tym w trakcie wspólnych spotkań z bliskimi organizowanych w przedszkolu), wypowiadanie się na temat pracy domowej i zawodowej swoich bliskich


PIOSENKA:

„Jestem sobie ogrodniczka”

Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.


WIERSZ:

„A tulipan śpi” D. Gellner

DZIECI:
Idą, idą ciepłe dni, a tulipan śpi.
DZIECKO I:
- Słońce siadło na parkanie.
SŁOŃCE:
Wstawaj, wstawaj tulipanie!
Kończ zimowe sny!
DZIECI:
A tulipan śpi.
DZIECKO II:
Słychać wkoło deszczu granie.
DESZCZ:
Wstawaj, wstawaj tulipanie!
Dam ci krople trzy!
DZIECI:
A tulipan śpi.
DZIECKO III:
Stanął dziadek na ścieżce.
DZIADEK:
Tulipanie śpisz jeszcze?
Postawię na grządce budzik,
może wtedy się obudzisz.
TULIPAN:
Kto to dzwoni? Kto mnie woła?
O, jak ciepło dookoła!
Patrzcie, liście mam zielone!
DZIECI:
I na głowie masz koronę!
TULIPAN:
A tak mało brakowało
żebym przespał wiosnę całą!