Sówki
CO ROBIMY W MAJU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
KSIĄŻKA – NASI PRZYJACIELE.
CO TO JEST EKOLOGIA?
MOJA RODZINA.
MAJOWA ŁĄKA.
CELE:
Umiejętności dziecka:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej;
- poznanie pracy bibliotekarza;
- rozwijanie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów;
- rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków;
- poznanie historii papieru oraz jego właściwości;
- zapoznanie z zawodami, związanymi z procesem powstawania książki;
- rozwijanie postawy poszanowania książek oraz zasady higieny czytania;
- odkrywanie litery nie tylko jako znaku graficznego , ale także jako dzieła sztuki;
- ćwiczenie słuchu fonematycznego;
- utrwalenie rozumienia, że liczebnik główny określa liczbę przedmiotów, a liczebnik porządkowy ich kolejność;
- utrwalenie znajomości liczebników porządkowych;
- doskonalenie umiejętności doliczania i odliczania jako praktycznych czynności dodawania i odejmowania;
- zdobywanie orientacji w przestrzeni;
- dostrzeganie różnic w wyglądzie przedmiotów;
- rozwijanie krytycznego myślenia;
- rozwijanie słownika , doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi;
- wzmacnianie siły mięśni ramion i obręczy barkowej;
- zapoznanie z cyklem rozwoju motyla;
- rozwijanie umiejętności imitowania odgłosów przyrody;
- rozwijanie cech: wytrwałość i cierpliwość;
- szybkie reagowanie na pauzy w muzyce, sygnały i polecenia słowne;
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny; wskazywanie miłości i przywiązania jako podstaw relacji rodzinnych;
- rozwijanie wrażliwości i więzi emocjonalnej ze swoją rodziną;
- nabywanie postawy odpowiedzialności za swoje działanie;
- rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej;
- utrwalenie znajomości swojego adresu domowego;
- odkrywanie uroków aktywnego wypoczynku;
- zainteresowanie tematem ekologii, wzrost wiedzy na temat dbania o środowisko;
- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego , nabywanie postawy proekologicznej;
- poznanie pojęć : wysypisko i odpady, recykling;
- utrwalenie znajomości kolorów koszy do segregacji śmieci;
- rozumienie, że stan środowiska i jego estetyka zależą głównie od nas, ludzi.
WIERSZ:
Moja Rodzina
(Autor: B. Szelągowska)
Piękny uśmiech, dobre serce;
Wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej na świecie.
To jest właśnie moja mama!
Zawsze chętnie mi pomagasz,
Kiedy jesteś obok, tato.
Z Toba czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
Czyli mama, ja i tata!
PIOSENKA:
Zaśpiewam dla mamy i taty
(sł. Monika Majewska, muz. Miłosz Konarski)
Ref. Dla ciebie, mamusiu, chcę śpiewać jak najgłośniej,
bo miłość do ciebie w mym serduszku rośnie.
Dla ciebie, tatusiu, zaśpiewać też chcę,
bo całym serduszkiem tak bardzo kocham cię!
1. Z mamusią chcę biegać i bawić się bez końca,
czy deszcz pada z nieba, czy ciepło od słońca.
Z tatusiem chcę szaleć i biegać po lesie,
nieważne, czy to styczeń, lipiec, czy też wrzesień.
Ref. Dla ciebie, mamusiu, chcę śpiewać jak najgłośniej…
2. Z mamusią chcę latać, po świecie podróżować,
w jej czułych ramionach przed strachem się chować.
Z tatusiem chcę pływać, nurkować w oceanie,
mam pewność, że przy nim nic mi się nie stanie.
Ref. Dla ciebie, mamusiu, chcę śpiewać jak najgłośniej…
TEMATY KOMPLEKSOWE:
KSIĄŻKA – NASI PRZYJACIELE.
CO TO JEST EKOLOGIA?
MOJA RODZINA.
MAJOWA ŁĄKA.
CELE:
Umiejętności dziecka:
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej;
- poznanie pracy bibliotekarza;
- rozwijanie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów;
- rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków;
- poznanie historii papieru oraz jego właściwości;
- zapoznanie z zawodami, związanymi z procesem powstawania książki;
- rozwijanie postawy poszanowania książek oraz zasady higieny czytania;
- odkrywanie litery nie tylko jako znaku graficznego , ale także jako dzieła sztuki;
- ćwiczenie słuchu fonematycznego;
- utrwalenie rozumienia, że liczebnik główny określa liczbę przedmiotów, a liczebnik porządkowy ich kolejność;
- utrwalenie znajomości liczebników porządkowych;
- doskonalenie umiejętności doliczania i odliczania jako praktycznych czynności dodawania i odejmowania;
- zdobywanie orientacji w przestrzeni;
- dostrzeganie różnic w wyglądzie przedmiotów;
- rozwijanie krytycznego myślenia;
- rozwijanie słownika , doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi;
- wzmacnianie siły mięśni ramion i obręczy barkowej;
- zapoznanie z cyklem rozwoju motyla;
- rozwijanie umiejętności imitowania odgłosów przyrody;
- rozwijanie cech: wytrwałość i cierpliwość;
- szybkie reagowanie na pauzy w muzyce, sygnały i polecenia słowne;
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny; wskazywanie miłości i przywiązania jako podstaw relacji rodzinnych;
- rozwijanie wrażliwości i więzi emocjonalnej ze swoją rodziną;
- nabywanie postawy odpowiedzialności za swoje działanie;
- rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej;
- utrwalenie znajomości swojego adresu domowego;
- odkrywanie uroków aktywnego wypoczynku;
- zainteresowanie tematem ekologii, wzrost wiedzy na temat dbania o środowisko;
- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego , nabywanie postawy proekologicznej;
- poznanie pojęć : wysypisko i odpady, recykling;
- utrwalenie znajomości kolorów koszy do segregacji śmieci;
- rozumienie, że stan środowiska i jego estetyka zależą głównie od nas, ludzi.
WIERSZ:
Moja Rodzina
(Autor: B. Szelągowska)
Piękny uśmiech, dobre serce;
Wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej na świecie.
To jest właśnie moja mama!
Zawsze chętnie mi pomagasz,
Kiedy jesteś obok, tato.
Z Toba czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
Czyli mama, ja i tata!
PIOSENKA:
Zaśpiewam dla mamy i taty
(sł. Monika Majewska, muz. Miłosz Konarski)
Ref. Dla ciebie, mamusiu, chcę śpiewać jak najgłośniej,
bo miłość do ciebie w mym serduszku rośnie.
Dla ciebie, tatusiu, zaśpiewać też chcę,
bo całym serduszkiem tak bardzo kocham cię!
1. Z mamusią chcę biegać i bawić się bez końca,
czy deszcz pada z nieba, czy ciepło od słońca.
Z tatusiem chcę szaleć i biegać po lesie,
nieważne, czy to styczeń, lipiec, czy też wrzesień.
Ref. Dla ciebie, mamusiu, chcę śpiewać jak najgłośniej…
2. Z mamusią chcę latać, po świecie podróżować,
w jej czułych ramionach przed strachem się chować.
Z tatusiem chcę pływać, nurkować w oceanie,
mam pewność, że przy nim nic mi się nie stanie.
Ref. Dla ciebie, mamusiu, chcę śpiewać jak najgłośniej…