Sówki
CO ROBIMY W LUTYM?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. DBAMY O SWOJE ZDROWIE
2. MALUJEMY KOLOROWY ŚWIAT
3. BALE W KARNAWALE
4. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?
CELE:
• Współtworzy i respektuje zasady zabawy w grupie, współdziała z innymi dziećmi.
• Rozróżnia emocje przyjemne i nieprzyjemne.
• Słucha uważnie tekstów literackich i wypowiada się chętnie na ich temat.
• Udziela odpowiedzi na pytania.
• Podejmuje próby definiowania zjawisk i rzeczy.
• Rozwiązuje zagadki.
• Recytuje wiersze.
• Układa obrazki z części.
• Dzieli proste wyrazy na sylaby, wyróżnia głoski w wyrazach.
• Używa chwytu pisarskiego podczas kreślenia i rysowania.
• Szacuje liczebność zbiorów, a także przelicza elementy, posługując się liczebnikami.
• Klasyfikuje przedmioty według określonej cechy.
• Rozróżnia figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
• Zagospodarowuje przestrzeń, określa kierunki, rozróżnia lewą i prawą stronę.
• Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem, wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem.
• Doskonali pamięć wzrokową i spostrzegawczość.
• Bawi się przy muzyce.
• Wyraża dźwięki ruchem, reaguje na sygnały.
• Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć.
• Gra na instrumentach.
• Eksperymentuje z różnymi materiałami plastycznymi.
• Inicjuje zabawy konstrukcyjne, wykorzystując materiał naturalny.
• Doskonali sprawność manualną, odrysowuje i wycina kształty.
• Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – obserwuje,
bada węchem i dotykiem.
WIERSZ:
„Zdrowie mam, bo o siebie dbam”
DBAM O SIEBIE, RĘCE MYJĘ
ZĘBY, BUZIĘ ORAZ SZYJĘ
KĄPIĘ W WANNIE PO DNIU CAŁYM
BY ZARAZKI POSPADAŁY
I ODŻYWIAM SIĘ TEŻ ZDROWO!
ZDROWO ZNACZY KOLOROWO
PRZY JEDZENIU NIE GRYMASZĘ
JEM WARZYWA ORAZ KASZE
NA SPACERY, CO DZIEŃ CHODZĘ
PRZY POGODZIE, NIEPOGODZIE
NIE PRZEGRZEWAM SIĘ, NIE ZIĘBIĘ
MAM UBRANIE ODPOWIEDNIE
GIMNASTYKA TO PODSTAWA
WIĘC Z OCHOTĄ JĄ UPRAWIAM
NA ROWERZE JEŻDŻĘ SOBIE
ALBO TAŃCZĘ – SPORT TO ZDROWIE
PIOSENKA:
„Biały walczyk”
Hej, biały walczyk, hop, hop, hop,
zając na śniegu znaczy trop.
Zając na śniegu pomyka,
a my tańczymy walczyka. (bis)
Saneczki z góry wiozą nas,
wiatr pogwizduje, szumi las.
A nasze ptaki z karmnika
tańczą białego walczyka. (bis)
Hej, biały walczyk, baczność, start!
Dzieci, do sanek i do nart!
Sikorka prosi czyżyka:
Tańczmy białego walczyka!” (bis)
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. DBAMY O SWOJE ZDROWIE
2. MALUJEMY KOLOROWY ŚWIAT
3. BALE W KARNAWALE
4. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?
CELE:
• Współtworzy i respektuje zasady zabawy w grupie, współdziała z innymi dziećmi.
• Rozróżnia emocje przyjemne i nieprzyjemne.
• Słucha uważnie tekstów literackich i wypowiada się chętnie na ich temat.
• Udziela odpowiedzi na pytania.
• Podejmuje próby definiowania zjawisk i rzeczy.
• Rozwiązuje zagadki.
• Recytuje wiersze.
• Układa obrazki z części.
• Dzieli proste wyrazy na sylaby, wyróżnia głoski w wyrazach.
• Używa chwytu pisarskiego podczas kreślenia i rysowania.
• Szacuje liczebność zbiorów, a także przelicza elementy, posługując się liczebnikami.
• Klasyfikuje przedmioty według określonej cechy.
• Rozróżnia figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
• Zagospodarowuje przestrzeń, określa kierunki, rozróżnia lewą i prawą stronę.
• Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem, wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem.
• Doskonali pamięć wzrokową i spostrzegawczość.
• Bawi się przy muzyce.
• Wyraża dźwięki ruchem, reaguje na sygnały.
• Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć.
• Gra na instrumentach.
• Eksperymentuje z różnymi materiałami plastycznymi.
• Inicjuje zabawy konstrukcyjne, wykorzystując materiał naturalny.
• Doskonali sprawność manualną, odrysowuje i wycina kształty.
• Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – obserwuje,
bada węchem i dotykiem.
WIERSZ:
„Zdrowie mam, bo o siebie dbam”
DBAM O SIEBIE, RĘCE MYJĘ
ZĘBY, BUZIĘ ORAZ SZYJĘ
KĄPIĘ W WANNIE PO DNIU CAŁYM
BY ZARAZKI POSPADAŁY
I ODŻYWIAM SIĘ TEŻ ZDROWO!
ZDROWO ZNACZY KOLOROWO
PRZY JEDZENIU NIE GRYMASZĘ
JEM WARZYWA ORAZ KASZE
NA SPACERY, CO DZIEŃ CHODZĘ
PRZY POGODZIE, NIEPOGODZIE
NIE PRZEGRZEWAM SIĘ, NIE ZIĘBIĘ
MAM UBRANIE ODPOWIEDNIE
GIMNASTYKA TO PODSTAWA
WIĘC Z OCHOTĄ JĄ UPRAWIAM
NA ROWERZE JEŻDŻĘ SOBIE
ALBO TAŃCZĘ – SPORT TO ZDROWIE
PIOSENKA:
„Biały walczyk”
Hej, biały walczyk, hop, hop, hop,
zając na śniegu znaczy trop.
Zając na śniegu pomyka,
a my tańczymy walczyka. (bis)
Saneczki z góry wiozą nas,
wiatr pogwizduje, szumi las.
A nasze ptaki z karmnika
tańczą białego walczyka. (bis)
Hej, biały walczyk, baczność, start!
Dzieci, do sanek i do nart!
Sikorka prosi czyżyka:
Tańczmy białego walczyka!” (bis)