Sówki
CO ROBIMY CZERWCU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Niespodzianki dla dzieci.
2. Ciekawe zawody.
3. Zwierzęta egzotyczne.
4. Dokąd na wakacje?
CELE:
– poznanie układu tanecznego,
– rozwijanie umiejętności spostrzegania sygnałów muzycznych i reakcji na te sygnały,
– dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela,
– rozwijanie umiejętności przeliczania,
– klasyfikowania i porządkowania,
– utrwalenie znajomości symboli graficznych liczb,
– utrwalenie znajomości cyfr od 0 do 10,
– rozumienie na czym polega uporządkowany układ zbiorów,
– coraz sprawniejsze zapamiętywanie układów elementów, ciągów liczbowych,
– rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych,
– rozumienie pojęć: połowa, więcej niż połowa, niewiele, trochę, więcej, mniej tyle samo, za dużo, za mało,
– umiejętne rozmieszczenie elementów względem siebie,
– rozwijanie zwinności, szybkości reakcji, koordynacji ruchowej,
– rozwijanie umiejętności zachowania równowagi ciała,
– rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz stosowania się do instrukcji słownej,
– pobudzanie zdolności rozwiązywania problemów,
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
– rozwijanie mowy komunikatywnej,
– interesowanie się światem zwierząt w różnych szerokościach geograficznych,
– wzmacnianie samodzielności i autonomii wychowanków,
– coraz lepsze rozumienie stosunków międzyludzkich,
– rozpoznawanie i dostrzeganie swoich mocnych stron,
– rozwijanie umiejętności autorefleksji, uświadomienie sobie własnych marzeń i pragnień,
– wyzwalanie chęci do wypowiadania własnych myśli i podawania propozycji rozwiązań,
– rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
– zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu.
WIERSZ:
Małpa
(D. Kossakowskiej)
Małpa Klementyna
usiadła na drzewie.
A co dzisiaj zrobi
tego jeszcze nie wie.
Może będzie skakać,
huśtać na ogonie.
Może zrobi występ starej,
czarnej wronie.
Podskoczy, zaśpiewa,
z drzewa zerwie liście.
A potem zatańczy
pięknie, zamaszyście.
A może po prostu
Będzie galopować.
A kiedy się zmęczy,
to zacznie małpować.
Najpierw lwa zmałpuje,
później antylopy
A na koniec krzyknie:
„Skoczę do Europy!”.
PIOSENKA:
Wspólna zabawa
(słowa: Dorota Kossakowska, muzyka: Jarosław Woźniewski)
W przedszkolu mam kolegów
i razem się bawimy.
Nie znamy wcale nudy
i ciągle coś robimy.
Ref.: W gromadzie jest wesoło
i szybko płynie czas.
A gdy jesteśmy razem,
szczęśliwy każdy z nas.
Seweryn lubi klocki,
Marylka zaś rysować.
A Kasia razem z Frankiem
chcą półki porządkować.
Ref.: W gromadzie jest wesoło
i szybko płynie czas.
A gdy jesteśmy razem,
szczęśliwy każdy z nas.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Niespodzianki dla dzieci.
2. Ciekawe zawody.
3. Zwierzęta egzotyczne.
4. Dokąd na wakacje?
CELE:
– poznanie układu tanecznego,
– rozwijanie umiejętności spostrzegania sygnałów muzycznych i reakcji na te sygnały,
– dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela,
– rozwijanie umiejętności przeliczania,
– klasyfikowania i porządkowania,
– utrwalenie znajomości symboli graficznych liczb,
– utrwalenie znajomości cyfr od 0 do 10,
– rozumienie na czym polega uporządkowany układ zbiorów,
– coraz sprawniejsze zapamiętywanie układów elementów, ciągów liczbowych,
– rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych,
– rozumienie pojęć: połowa, więcej niż połowa, niewiele, trochę, więcej, mniej tyle samo, za dużo, za mało,
– umiejętne rozmieszczenie elementów względem siebie,
– rozwijanie zwinności, szybkości reakcji, koordynacji ruchowej,
– rozwijanie umiejętności zachowania równowagi ciała,
– rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz stosowania się do instrukcji słownej,
– pobudzanie zdolności rozwiązywania problemów,
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
– rozwijanie mowy komunikatywnej,
– interesowanie się światem zwierząt w różnych szerokościach geograficznych,
– wzmacnianie samodzielności i autonomii wychowanków,
– coraz lepsze rozumienie stosunków międzyludzkich,
– rozpoznawanie i dostrzeganie swoich mocnych stron,
– rozwijanie umiejętności autorefleksji, uświadomienie sobie własnych marzeń i pragnień,
– wyzwalanie chęci do wypowiadania własnych myśli i podawania propozycji rozwiązań,
– rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
– zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu.
WIERSZ:
Małpa
(D. Kossakowskiej)
Małpa Klementyna
usiadła na drzewie.
A co dzisiaj zrobi
tego jeszcze nie wie.
Może będzie skakać,
huśtać na ogonie.
Może zrobi występ starej,
czarnej wronie.
Podskoczy, zaśpiewa,
z drzewa zerwie liście.
A potem zatańczy
pięknie, zamaszyście.
A może po prostu
Będzie galopować.
A kiedy się zmęczy,
to zacznie małpować.
Najpierw lwa zmałpuje,
później antylopy
A na koniec krzyknie:
„Skoczę do Europy!”.
PIOSENKA:
Wspólna zabawa
(słowa: Dorota Kossakowska, muzyka: Jarosław Woźniewski)
W przedszkolu mam kolegów
i razem się bawimy.
Nie znamy wcale nudy
i ciągle coś robimy.
Ref.: W gromadzie jest wesoło
i szybko płynie czas.
A gdy jesteśmy razem,
szczęśliwy każdy z nas.
Seweryn lubi klocki,
Marylka zaś rysować.
A Kasia razem z Frankiem
chcą półki porządkować.
Ref.: W gromadzie jest wesoło
i szybko płynie czas.
A gdy jesteśmy razem,
szczęśliwy każdy z nas.