menu

Puchatki

2015-11-24 10:53:15 (ost. akt: 2022-01-25 12:48:42)
rys. Majka D. i Hania S.

rys. Majka D. i Hania S.

Autor: MP9

Puchatki

CO ROBIMY W LUTYM?


TEMATY KOMPLEKSOWE:



Dbamy o swoje zdrowie.
Malujemy kolorowy świat.
Bale w karnawale
Kim będę, gdy dorosnę?




CELE:

Umiejętności dziecka:
• Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi.
• Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych.
• Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń.
• Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji.
• Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat.
• Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania.
• Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne.
• Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy.
• Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie.
• Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
w, W, ł, Ł, z, Z, k, K,s, S, n, N, c, C, j, J.
• Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach.
• Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy.
• Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne.
• Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.
• Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
• Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory.
• Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem.
• Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu.
• Śpiewa piosenki i gra na instrumentach.
• Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki.
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych.
• Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie.
• Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego.
• Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski.
• Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku.
• Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy.
• Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy
• Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych.
• Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała.

WIERSZ:

Karnawałowa zabawa
(Bożena Forma)

Karnawał w przedszkolu -
stroimy więc sale.
Ma być w nich bajkowo,
przytulnie, wspaniale.

Są zwoje serpentyn,
wieszamy lampiony,
gwiazdeczki błyszczące
i barwne balony.

Pląsamy po sali,
to świetna zabawa.
Są stroje bajkowe,
niech żyje karnawał.

Zabawne konkursy,
występy artystów,
zagadki i nowych
tysiące pomysłów.

Wesołą zabawę
wodzirej prowadzi.
Jak tańczyć każdemu
na pewno doradzi.

Zabawa w przedszkolu,
wesoła zabawa.
Niech trwa jak najdłużej
wspaniały karnawał.

PIOSENKA:

Bale w karnawale
(sł. G. Wasilewicz, muz. J. Toruń - Czernek)

1. Mróz lutowy szczypie w uszy, ajajaj!
Śnieg na głowę ciągle prószy, ajajaj!
Ale ja się nie przejmuję, olala!
Na raz, dwa, trzy przytupuję, cza, cza, cza!

Ref.: Bo to są lutowe bale,
Bale, bale, bale w karnawale!
Tańczy noga lewa, prawa
Jak zabawa, to zabawa!
Tańczy noga lewa, prawa
Jak zabawa, to zabawa!

2. Chodzą ludzie po chodnikach, ajajaj!
W ciepłych czapkach i szalikach, ajajaj!
A ja w stroju pajacyka, olala!
Hop la hop wesoło fikam, cza, cza, cza!

Ref.: Bo to są lutowe bale,
Bale, bale, bale w karnawale!
Tańczy noga lewa, prawa
Jak zabawa, to zabawa!
Tańczy noga lewa, prawa
Jak zabawa, to zabawa!







  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY