menu

Kangurki - 3 latki

2015-11-24 10:41:20 (ost. akt: 2024-03-02 14:45:39)
rys. Hania W.

rys. Hania W.

Autor: MP9

Kangurki

CO ROBIMY W MARCU?



TEMATY KOMPLEKSOWE:


ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
MARCOWA POGODA
WIOSENNE PRZEBUDZENIA
WIELKANOC












CELE:

• liczenie w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
• nazywanie elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.
• obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć.
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
• porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość i przynależność.
• poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt.
• próby akompaniowania do piosenek na wykonanych instrumentach.
• rozpoznawanie dźwięków instrumentów perkusyjnych, odgłosów dochodzących z otoczenia i celowo wytworzonych
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
• rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych
• rozwiązywanie prostych zagadek
• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych, rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk
• wycinanie, wydzieranie, składanie papieru, lepienie z plasteliny, masy solnej, masy papierowej
• rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie
• skupienie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela.
• słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętania tekstu i melodii
• zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek przez rytmiczne powtarzanie tekstów
• nauka krótkich piosenek, śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
• tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
• malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
• uczestniczenie w pracach dorosłych, dbających o rośliny w ich otoczeniu.
• uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.
• uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych, z elementem naśladownictwa
• uczestniczenie we wspólnych zabawach.
• układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.
• wykorzystanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.
• wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek
• kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami.

WIERSZ:

DESZCZOWA MUZYKA
(J. Kulmowa)

Co to za dzwony?
Czy to w tej rynnie?
Dudni po dachach, jakby na bębnach.
Dudni ulewa taka... wiosenna.
Tłucze o szyby wesołym deszczem.
Bębni kroplami wciąż jeszcze… jeszcze…
I na listeczkach gra z całej duszy,
aż rozśpiewane skowronki głuszy!!!

PIOSENKA:
SPOTKANIE Z WIOSNĄ

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,
słychać świergot ptaków,
a w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.

Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej, bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.







  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nowy artykuł
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY