Króliczki
CO ROBIMY W LUTYM?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Razem możemy więcej!
Każdy potrzebuje miłości.
Zwierzęta egzotyczne.
W dawnych czasach.
CELE:
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania, naśladowania i określania emocji, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych oraz umiejętności kontrolowania emocji
• poszerzenie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych: żyraf, lwów, niedźwiedzi polarnych i kształtowanie bezpiecznej postawy wobec nich,
• doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej,
• doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości oraz przeliczania,
• stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy, kształtowanie umiejętności współpracy
• poszerzenie wiedzy na temat środowisk, w których żyją różne zwierzęta,
• rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności klasyfikacyjnych,
• doskonalenie umiejętności manualnych oraz motoryki małej, kształtowanie samodzielności
• rozpoznawanie uczucia miłości, kształtowanie poczucia bycia kochanym, zachęcanie do wyrażania uczuć
• poznanie znaczenia wyrażenia: „mieć wielkie serce”, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na pełnymi zdaniami, stwarzanie okazji do okazywania sobie sympatii
• kształtowanie pojęcia rytmu, wspólne przeżywanie i doświadczanie sprzyjające integracji
• poszerzanie wiedzy na temat par w świecie zwierząt, zapoznanie z kolorami podstawowymi i pochodnymi, kształtowanie zaciekawienia przyrodą, kształtowanie poczucia otwartości na zdobywanie nowych wiadomości ze świata przyrody
• zapoznanie ze specyfiką walentynek, stwarzanie okazji do odczuwania przyjemności i satysfakcji z własnoręcznie wykonanej pracy
• utrwalanie znajomości nazw zabaw i aktywności dzieci, rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie zabaw i aktywności, w których nie może brać udziału tylko jedna osoba
• zapoznanie z piosenką tematyczną, wzbogacanie słownictwa o nazwy różnych zawodów i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na ich temat, zachęcanie do dokonywania wyborów zawodów według aktualnych zainteresowań i chęci dzieci
• rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu figur, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej,
• poznawanie konstrukcji wzniesionych przez owady i pająki, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, wzmacnianie zainteresowania światem zwierząt
• zapoznanie z nazwami budynków, w których pracują policjant, lekarz i strażak, kształtowanie cierpliwości i wytrwałości podczas wykonywania pracy
• zapoznanie z wyglądem dinozaurów, rozbudzenie ciekawości światem przyrodniczym w dawnych czasach, doskonalenie umiejętności porównywania wyglądu różnych zwierząt
• poszerzanie wiedzy o dawnych zwierzętach, rozwijanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie ciekawości poznawczej
• wprowadzenie figury geometrycznej – kwadratu, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
• nabywanie wiedzy na temat epoki lodowcowej, doskonalenie umiejętności porównywania różnych zwierząt,
• zapoznanie ze specyfiką sztuki prehistorycznej, doskonalenie poczucia muzycznego pulsu, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
WIERSZ:
Mrówki
(Ewa Szelburg-Zarembina)
Przepyszne w zamku komnaty,
zasobne spiżarnie.
Nikt tych skarbów nie przeliczy,
okiem nie ogarnie!
Drobny mrówczy ludek
swojej mrówczej pracy
nigdy nie żałował.
W gaiku nad dróżką
dzień po dniu pracował.
Aż zbudował to zamczysko,
rodzinne mrowisko.
A ty patrzysz
i podziwiasz
w tym mrowisku
wszystko!
PIOSENKA:
Zawody
Kto dom stawia? – Murarz!
Kto chleb piecze? – Piekarz!
Kto stół robi? – Stolarz?
A ty? Na co czekasz?
Ref.: Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
W domu, w polu, w szkole też
pracuj z nami, jeśli chcesz!
Kto maluje? – Malarz!
Kto nas leczy? – Lekarz!
Książki pisze? – Pisarz!
A ty? Gdzie uciekasz?
Ref.: Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
Dookoła praca wre,
by nam lepiej wiodło się!
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Razem możemy więcej!
Każdy potrzebuje miłości.
Zwierzęta egzotyczne.
W dawnych czasach.
CELE:
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania, naśladowania i określania emocji, kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych oraz umiejętności kontrolowania emocji
• poszerzenie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych: żyraf, lwów, niedźwiedzi polarnych i kształtowanie bezpiecznej postawy wobec nich,
• doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej,
• doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości oraz przeliczania,
• stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy, kształtowanie umiejętności współpracy
• poszerzenie wiedzy na temat środowisk, w których żyją różne zwierzęta,
• rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności klasyfikacyjnych,
• doskonalenie umiejętności manualnych oraz motoryki małej, kształtowanie samodzielności
• rozpoznawanie uczucia miłości, kształtowanie poczucia bycia kochanym, zachęcanie do wyrażania uczuć
• poznanie znaczenia wyrażenia: „mieć wielkie serce”, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na pełnymi zdaniami, stwarzanie okazji do okazywania sobie sympatii
• kształtowanie pojęcia rytmu, wspólne przeżywanie i doświadczanie sprzyjające integracji
• poszerzanie wiedzy na temat par w świecie zwierząt, zapoznanie z kolorami podstawowymi i pochodnymi, kształtowanie zaciekawienia przyrodą, kształtowanie poczucia otwartości na zdobywanie nowych wiadomości ze świata przyrody
• zapoznanie ze specyfiką walentynek, stwarzanie okazji do odczuwania przyjemności i satysfakcji z własnoręcznie wykonanej pracy
• utrwalanie znajomości nazw zabaw i aktywności dzieci, rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie zabaw i aktywności, w których nie może brać udziału tylko jedna osoba
• zapoznanie z piosenką tematyczną, wzbogacanie słownictwa o nazwy różnych zawodów i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na ich temat, zachęcanie do dokonywania wyborów zawodów według aktualnych zainteresowań i chęci dzieci
• rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu figur, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej,
• poznawanie konstrukcji wzniesionych przez owady i pająki, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, wzmacnianie zainteresowania światem zwierząt
• zapoznanie z nazwami budynków, w których pracują policjant, lekarz i strażak, kształtowanie cierpliwości i wytrwałości podczas wykonywania pracy
• zapoznanie z wyglądem dinozaurów, rozbudzenie ciekawości światem przyrodniczym w dawnych czasach, doskonalenie umiejętności porównywania wyglądu różnych zwierząt
• poszerzanie wiedzy o dawnych zwierzętach, rozwijanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie ciekawości poznawczej
• wprowadzenie figury geometrycznej – kwadratu, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
• nabywanie wiedzy na temat epoki lodowcowej, doskonalenie umiejętności porównywania różnych zwierząt,
• zapoznanie ze specyfiką sztuki prehistorycznej, doskonalenie poczucia muzycznego pulsu, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
WIERSZ:
Mrówki
(Ewa Szelburg-Zarembina)
Przepyszne w zamku komnaty,
zasobne spiżarnie.
Nikt tych skarbów nie przeliczy,
okiem nie ogarnie!
Drobny mrówczy ludek
swojej mrówczej pracy
nigdy nie żałował.
W gaiku nad dróżką
dzień po dniu pracował.
Aż zbudował to zamczysko,
rodzinne mrowisko.
A ty patrzysz
i podziwiasz
w tym mrowisku
wszystko!
PIOSENKA:
Zawody
Kto dom stawia? – Murarz!
Kto chleb piecze? – Piekarz!
Kto stół robi? – Stolarz?
A ty? Na co czekasz?
Ref.: Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
W domu, w polu, w szkole też
pracuj z nami, jeśli chcesz!
Kto maluje? – Malarz!
Kto nas leczy? – Lekarz!
Książki pisze? – Pisarz!
A ty? Gdzie uciekasz?
Ref.: Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
Dookoła praca wre,
by nam lepiej wiodło się!