Króliczki
CO ROBIMY W STYCZNIU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
• Nowy Rok.
• Świat się zmienia.
• Babcia i Dziadek.
• Bale w karnawale.
CELE:
• utrwalenie znajomości nazw i kolejności pór dnia oraz określeń: wczoraj – dziś – jutro,
• wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań,
• uświadomienie regularności w następstwie dnia i nocy,
• rozwijanie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
• utrwalenie znajomości nazw pór dnia i ich kolejności występowania, ćwiczenie pamięci,
• umożliwianie dostrzegania w naturze oraz w utworach literackich wartości otoczenia przyrodniczego,
• utrwalanie znajomości charakterystycznych cech pór roku,
• kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu,
• rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
• dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni oraz pór roku,
• doskonalenie sprawności manualnej,
• poszerzenie wiedzy o nowoczesnych urządzeniach domowych,
• rozwijanie ciekawości poznawczej,
• poszerzanie wiedzy na temat działania radia,
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, zapamiętywania i wnioskowania,
• kształtowanie umiejętności odkodowywania i dekodowania informacji,
• poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach i maszynach, uświadamianie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości,
• rozwijanie inwencji twórczej,
• wzbogacenie doświadczeń sensorycznych przez poznanie różnych faktur i właściwości papieru,
• doskonalenie zdolności manualnych przez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny,
• poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny,
• kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości,
• poznanie tradycyjnych gier i zabaw,
• doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania,
• kultywowanie tradycji rodzinnych,
• wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania,
• wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi,
• poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych,
• kształtowanie świadomości schematu ciała,
• rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
• poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie,
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji,
• rozwijanie orientacji przestrzennej,
• utrwalenie znajomości zasad savoir-vivre podczas posiłków,
• wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów,
• rozwijanie ekspresji ruchowej przez zabawy taneczne przy muzyce.
WIERSZ:
W karnawale
(Z. Dmitroca)
W karnawale, w karnawale
dookoła wielkie bale,
Gdy orkiestra pięknie gra,
dobry humor każdy ma!
Bal maskowy, bal maskowy
jest naprawdę pomysłowy,
Można przebrać się za jeża,
krasnoludka lub rycerza.
Wszędzie sami przebierańcy,
Zorro w czarnej masce tańczy
i Smerfetka razem z nim,
nie wiadomo, kto jest kim...
PIOSENKA:
Dziadków mam na medal
(sł. i muz. M. Dorosiewicz)
Moja babcia już od rana bardzo jest zapracowana:
gimnastyka albo basen
i rowerek jeszcze czasem.
Ale dla każdego z nas
babcia zawsze chwilę ma.
Poprzytula, ucałuje,
pyszny obiad ugotuje.
Ref.: Dziadków mam na medal
– to chcę wam powiedzieć.
Nie mogę się doczekać,
aż dziadków znów odwiedzę! x2
Dziadek mądrą głowę ma,
dziadek się na wszystkim zna:
czy krzyżówka, czy zagadka,
to nie problem jest dla dziadka.
Z nim wakacje to przygoda:
grzybobranie, ryby, woda,
a gdy deszcz za oknem pada,
w domu bajki opowiada.
Ref.: Dziadków mam na medal…
TEMATY KOMPLEKSOWE:
• Nowy Rok.
• Świat się zmienia.
• Babcia i Dziadek.
• Bale w karnawale.
CELE:
• utrwalenie znajomości nazw i kolejności pór dnia oraz określeń: wczoraj – dziś – jutro,
• wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań,
• uświadomienie regularności w następstwie dnia i nocy,
• rozwijanie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
• utrwalenie znajomości nazw pór dnia i ich kolejności występowania, ćwiczenie pamięci,
• umożliwianie dostrzegania w naturze oraz w utworach literackich wartości otoczenia przyrodniczego,
• utrwalanie znajomości charakterystycznych cech pór roku,
• kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu,
• rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
• dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni oraz pór roku,
• doskonalenie sprawności manualnej,
• poszerzenie wiedzy o nowoczesnych urządzeniach domowych,
• rozwijanie ciekawości poznawczej,
• poszerzanie wiedzy na temat działania radia,
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, zapamiętywania i wnioskowania,
• kształtowanie umiejętności odkodowywania i dekodowania informacji,
• poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach i maszynach, uświadamianie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości,
• rozwijanie inwencji twórczej,
• wzbogacenie doświadczeń sensorycznych przez poznanie różnych faktur i właściwości papieru,
• doskonalenie zdolności manualnych przez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny,
• poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny,
• kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości,
• poznanie tradycyjnych gier i zabaw,
• doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania,
• kultywowanie tradycji rodzinnych,
• wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania,
• wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi,
• poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych,
• kształtowanie świadomości schematu ciała,
• rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
• poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie,
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji,
• rozwijanie orientacji przestrzennej,
• utrwalenie znajomości zasad savoir-vivre podczas posiłków,
• wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów,
• rozwijanie ekspresji ruchowej przez zabawy taneczne przy muzyce.
WIERSZ:
W karnawale
(Z. Dmitroca)
W karnawale, w karnawale
dookoła wielkie bale,
Gdy orkiestra pięknie gra,
dobry humor każdy ma!
Bal maskowy, bal maskowy
jest naprawdę pomysłowy,
Można przebrać się za jeża,
krasnoludka lub rycerza.
Wszędzie sami przebierańcy,
Zorro w czarnej masce tańczy
i Smerfetka razem z nim,
nie wiadomo, kto jest kim...
PIOSENKA:
Dziadków mam na medal
(sł. i muz. M. Dorosiewicz)
Moja babcia już od rana bardzo jest zapracowana:
gimnastyka albo basen
i rowerek jeszcze czasem.
Ale dla każdego z nas
babcia zawsze chwilę ma.
Poprzytula, ucałuje,
pyszny obiad ugotuje.
Ref.: Dziadków mam na medal
– to chcę wam powiedzieć.
Nie mogę się doczekać,
aż dziadków znów odwiedzę! x2
Dziadek mądrą głowę ma,
dziadek się na wszystkim zna:
czy krzyżówka, czy zagadka,
to nie problem jest dla dziadka.
Z nim wakacje to przygoda:
grzybobranie, ryby, woda,
a gdy deszcz za oknem pada,
w domu bajki opowiada.
Ref.: Dziadków mam na medal…