menu

Kangurki

2015-11-24 10:41:20 (ost. akt: 2022-11-06 19:51:18)
rys. Kacper L.

rys. Kacper L.

Autor: MP9

Kangurki

CO ROBIMY W LISTOPADZIE ?



TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. W baśniowej krainie.

2. Bohaterowie polskich legend.

3. Pomysły na deszczowe dni.

4. Nasze ulubione książki.





CELE:
• Podejmuje swobodną aktywność zabawową
• Obdarza uwagą inne osoby, w tym nauczyciela i dzieci z grupy przedszkolnej
• Rozpoznaje i nazywa emocje, wyraża swoje uczucia w sposób akceptowalny przez innych
• Rozwija poczucie własnej wartości
• Przewiduje skutki swoich działań; potrafi ocenić, które zmiany są odwracalne, a które nie
• Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch
• Z uwagą słucha popularnych bajek dla dzieci, uczestniczy w rozmowie na temat ich treści,
potrafi rozpoznać rekwizyty z bajek
• Zna tradycję obchodów Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek
• Zna legendy: O warszawskiej Syrence, O smoku wawelskim, O rogalach świętomarcińskich
• Wzbogaca słownictwo o wyrazy: legenda, stolica, herb; wie, jak wygląda herb Warszawy
• Odróżnia elementy fantastyki od rzeczywistości
• Wie, jak wygląda godło i flaga Polski, rozpoznaje melodię hymnu narodowego
• Jest zainteresowane książkami i wie, jak należy się z nimi obchodzić
• Zna tradycję obchodów Dnia Pluszowego Misia, opowiada o swojej ulubionej maskotce
• Interesuje się zjawiskami atmosferycznymi – m.in. wie, jak powstaje deszcz
• Ćwiczy sprawność manualną dłoni i palców, wykonuje proste ćwiczenia grafomotoryczne
• Podejmuje próbę kolorowania małych elementów rysunku
• Samodzielnie wydziera paski z papieru, a także wykleja elementy obrazka krepiną
• Ozdabia farbami zakładkę do książki
• Rozwija zainteresowania konstrukcyjne
• Układa puzzle
• Utrwala przeliczanie w zakresie do 3
• Ocenia wielkość przedmiotów, rozumie pojęcia: mniejsza, najmniejsza, większa, największa
• Dostrzega zmianę natężenia dźwięków: głośno – cicho i zmianę tempa w muzyce
• Śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
• Doskonali pamięć muzyczną, rozwija wyobraźnię muzyczną
• Rozwija ekspresję ruchową, podejmuje spontaniczną aktywność taneczną
• Potrafi koordynować własne ruchy
• Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych, pogłębia sprawność ruchową
• Uczestniczy w zabawach w ogrodzie i odszukuje w terenie miejsce przedstawione na zdjęciu




WIERSZ:
„Razem z książką” BEATA KRYSIAK

Książka wiele bajek skrywa,
opowiadań, legend, wierszy,
więc jej kartek nie wyrywaj,
a na pewno się ucieszy.
Zanim weźmiesz ją z półeczki,
sprawdź, czy ręce twoje czyste.
Nie oglądaj przy jedzeniu –
to jest przecież oczywiste.
Jeśli będziesz ją szanował,
przyjacielem twoim będzie:
rozweseli, łzę wysuszy i
pojedzie z tobą wszędzie.
Na wakacje i do babci,
czasem pójdzie do przedszkola.
Będzie z tobą przed zaśnięciem,
kiedy przyjdzie na to pora.





PIOSENKA:
„Deszczowe kropelki”

Stukają, pukają
deszczowe kropelki.
Są takie malutkie,
a hałas tak wielki.

Stukają, pukają
i bębnią bum, bum,
i słychać dokoła
pluskanie i szum.

Ref.: Hop, hop, hopla, hopla,
z każdej strony kropla.
Hop, hop, tra la la,
a pośrodku ja. (2x)

2. Stukają, pukają
deszczowe kropelki.
Są takie malutkie,
a hałas tak wielki.

Stukają, pukają
i bębnią bam, bam,
i wszędzie ich pełno –
i tutaj, i tam.

Ref.: Hop, hop, hopla, hopla..



  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nowy artykuł
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY