menu

Kangurki - 3 latki

2015-11-24 10:41:20 (ost. akt: 2024-05-14 20:36:15)
rys. Hania W.

rys. Hania W.

Autor: MP9

Kangurki

CO ROBIMY W MAJU?



TEMATY KOMPLEKSOWE:


Moja miejscowość, mój region
Moja ojczyzna
Święto rodziców
Łąka w maju

Dodatkowo realizacja projektu EduKleks
z wykorzystaniem robota
Zosia – mała nauczycielka



CELE:


Dziecko:

• dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
• dzielenie się wrażeniami na temat obejrzanych filmów.
• liczenie przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w dostępnym zakresie; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
• naturalne zabawy badawcze.
• obserwowanie, w sposób bezpośredni, zmian zachodzących w przyrodzie
• odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych.
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
• określanie miejsca zamieszkania (wieś, miasto); nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc.
• określanie znaczenia wspólnego przeżywania świąt rodzinnych.
• opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny.
• podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego
• porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość i przynależność.
• poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
• poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli.
• przestrzeganie istniejących zasad społecznych.
• rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
• malowanie: palcami, dłonią, pędzlem; rysowanie kredkami; wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
• skupienie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela.
• słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych wierszy na pamięć.
• śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
• tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw.
• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych i w zabawach z elementem naśladownictwa.
• uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
• uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych.
• układanie historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń.
• wyrażanie swoich myśli, przeżyć w kontaktach z drugą osobą.
• zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia.


WIERSZ:

Jesteśmy razem

B. Szelągowska

Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.

Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady -
obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo?
RODZINA!



PIOSENKA:
Przepraszam, dziękuję


1. Przepraszam i dziękuję,
magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę
przypominam wam.

Ref.: Dobre wychowanie
to jest ważna sprawa,
grzeczny bądź i miły,
taka moja rada.

2. Pamiętać zawsze musisz,
gdy obiad smaczny jesz,
że mlaskać nie wypada,
dobrze o tym wiesz.
Ref.: Dobre wychowanie…














  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nowy artykuł
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • Nasze sukcesy
  • NASZE SUKCESY