menu

Króliczki

2015-11-24 10:51:51 (ost. akt: 2021-02-28 16:08:39)
rys. Kasia S.

rys. Kasia S.

Autor: MP9

Króliczki

CO ROBIMY W MARCU?

TEMATY KOMPLEKSOWE:

Chciałbym być muzykiem
Chciałbym być aktorem
Nadeszła wiosna
Wielkanoc




CELE:
• zakładanie ubrań, butów,
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
• nabywanie koordynacji ruchowej,
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
• podejmowanie prób wspólnych zabaw,
• współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.
• odpowiadanie na pytania,
• dzielenie się swoimi przeżyciami,
• spacerowanie w pobliżu przedszkola,
• uważne słuchanie rozmówcy,
• rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z różnych materiałów plastycznych,
• śpiewanie piosenek razem z rówieśnikami,
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
• liczenie palców, przedmiotów itp.,
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną, występujących zjawisk atmosferycznych.

WIERSZ:

„Koncert” (A. Kamieńska)

Grały żabki w błocie:
jedna na flecie,
druga na trójkącie,
trzecia na klarnecie,

czwarta, jak to żaby,
na skrzypcach — aby, aby,
piąta na fortepianie
głośno niesłychanie,

szósta na mandolinie,
siódma na tamburynie,
ósma — mamo kochana –
ćwiczyła na cymbałach,

dziewiąta na wiolonczeli,
a jakże, żebyście wiedzieli!,
dziesiąta, tak jak wy czasami,
biła w bębenek łapkami,

aż taki się zrobił hałas,
że uszy zatykać zaraz.

Tylko dzieci i poeci
stali nad brzegiem strumyka
i zachwycali się:
Ach, jaka ładna muzyka!


PIOSENKA:

Skaczące nutki

Do przedszkola wpadły nutki
wszystkie miały czarne butki
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy
do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie
i biegały i skakały po klawiszach
czarno - białych.

Ta wysoko, tamta nisko....


  • TEST