Biuletyn Informacji Publicznej
menu

Biedronki

2016-09-01 16:04:09 (ost. akt: 2020-09-06 11:57:17)
biedronka

biedronka

Biedronki

CO ROBIMY WE WRZEŚNIU?


TEMATY KOMPLEKSOWE:


1. Witajcie w przedszkolu
2. Droga do przedszkola.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?




CELE:

• przypomnienie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,
• rozwijanie percepcji wzrokowej
• zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy którzy są nowi w grupie,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• przypomnienie zwyczajów panujących w przedszkolu
• opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
• rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
• rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
• rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji
• rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni
• rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji
• zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
• przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa
• rozwijanie sprawności fizycznej
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych
• zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park
• rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
• wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej
• budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
• ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,
• poszerzanie doświadczeń plastycznych
• dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
• zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy
• rozwijanie poczucia rytmu muzycznego,
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej
• zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy
• łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
• kształtowanie świadomości ochrony roślin i zwierząt
• poznanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt

WIERSZ:

Kolorowe znaki


(K. Wiśniewski)

Trójkąty żółte z brzegiem czerwonym
z rysunkiem czarnym jak pióra kawcze
mówią : „ Uważaj na mój rysunek !"
bo są to ZNAKI OSTRZEGAWCZE.

A prostokąty oraz kwadraty,
te z tłem niebieskim ,stojące z gracją
INFORMACYJNE są to ZNAKI,
bo zawsze służą informacją.

Wiesz już dlaczego duzi i mali
znaki drogowe widują co dzień?
Żeby bezpiecznie z dróg korzystali:
każdy kierowca i każdy przechodzień .

Te duże koła z brzegiem czerwonym ,
które z daleka widać od razu,
„Nie wolno!” – krzyczą głosem donośnym,
bo to są właśnie ZNAKI ZAKAZU.

Mniejsze zaś koła z niebieską twarzą
i białą strzałką jak ptasi pazur ,
mówią stanowczą : „ Jedź, jak ci każę !”
Dlatego są to ZNAKI NAKAZU .


PIOSENKA:



„Kolorowe listki”


1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis