menu

Biedronki

2016-09-01 16:04:09 (ost. akt: 2021-02-28 19:56:26)
biedronka

biedronka

Biedronki

CO ROBIMY W MARCU?


TEMATY KOMPLEKSOWE:


Muzyka jest wszędzie.
W świecie teatru.
Już nadchodzi wiosna….
Chciałbym być sportowcem.
Już za chwilę Wielkanoc…





CELE:

• tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
• wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
• próby samodzielnego czytania,
• wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
• liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
• rozpoznawanie liter pisanych.
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
• rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
• rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np.: przelewanie płynów, przesypywanie lub rozsypywanie różnych materiałów,
• odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
• rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich, „z” „u” „j” „ł”
• tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
• liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
• czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
• rozpoznawanie liter pisanych.
• oglądanie kwiatów ogrodowych, nazywanie ich, np. tulipany, nasturcje, lilie; omawianie ich budowy (np. tulipana),
• rozwijanie myślenia logicznego poprzez próby logicznego ujęcia motywów własnego działania,
• nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
• klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy,
• rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego, zakładanie w sali zielonego ogródka; poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcanie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin,
• rozwijanie myślenia logicznego poprzez rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
• układanie działań do podanych zadań; głośne ich odczytywanie,
• poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi,
• nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania,
• wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.

WIERSZ:

Zielono mi… (Agnieszka Frączek)

Od kilku dzionków jest mi zielono.
bo przyszła wiosna, a z nią… wiadomo!
Z wiosną przybiegły zielone drzewa.
liście zaczęły zielono śpiewać,
plotkują w stawie zielone żabki,
żabek kuzynki, ciocie i babki.
Zielenią lśni się liszka w pokrzywach,
parkowa ławka (troszeczkę krzywa),
kamyk, robaczek i mgiełka w lasach.
a nawet smoczek w buzi bobasa.
Aż pani tęcza, ta miss piękności,
pozieleniała całkiem z zazdrości!
Tak ją zachwycił kolczasty oset,
zielone ule i świerszcze bose,
chwasty w ogródku, mech pod sosenką
i ów zielony stworek z antenką.
Chwileczkę… Jak to?! Zielony stworek…?!!!
Z antenką krętą niczym faworek?
Co on tu robi? Z księżyca spadł?
Skąd wziął się tutaj ten dziwny skrzat?
W dodatku razem z kosmicznym spodkiem,
z zieloną miotłą, z zielonym kotkiem
i z zielonymi siostrami dwiema?
Cóż… zielonego pojęcia nie mam



PIOSENKA:

Wiosna w błękitnej sukience


Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…




  • TEST